Τον Ιούλιο του 1953 υπογράφτηκε η συγχώνευση 5 εκ των 12 εταιριών της κοινοπραξίας Fuji Sangyo Co., υπό το όνομα Fuji Heavy Industries. To σήμα που επιλέχθηκε για την τότε νεότευκτη φίρμα ήταν εκείνο του αστερισμού των Πλειάδων, ώστε να συμβολίζει την κοινή πορεία και ενότηταν των τη συγχώνευση και την ενότητα των εταιρειών. Το ίδιο ακριβώς σήμα επιλέχθηκε για το τμήμα οχημάτων. Πώς λέγονται οι Πλειάδες στα γιαπωνέζικα; Subaru! Και κάπως έτσι, ξεκίνησε να γράφεται Ιστορία.
Αυτή της Subaru Corporation, όπως ονομάζεται η Fuji Heavy Industries Ltd εδώ και 6 χρόνια, ξεκινά πολύ παλιότερα. Στο 1917 συγκεκριμένα, και το Εργαστήριο Έρευνας Αεροσκαφών που αργότερα ονομάστηκε Nakajima Aircraft Co. Ltd. Το 1945 η εταιρία αναδιοργανώνεται ως Fuji Sangyo Co. Ltd. και μεταβαίνει από την κατασκευή αεροσκαφών στην παραγωγή πολιτικών αγαθών, περιλαμβανομένων φορτηγών και λεωφορείων. Το πρώτο αυτοκίνητο της Subaru ωστόσο, δεν εμφανίζεται πριν το 1958. Τότε, και κατόπιν αιτήματος της ιαπωνικής κυβέρνησης για ένα «λαϊκό αυτοκίνητο» στα πρότυπα του VW Beetle, λανσάρεται το 360. Ένα λιλιπούτειο τετράτροχο με μήκος κάτω των 3 μέτρων (2.990 χλστ.) και δικύλινδρο μοτέρ 356 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω, που έμοιαζε αρκετά στο «Σκαραβαίο».
Μια 15ετία αργότερα έρχεται η στιγμή που καθόρισε το «είναι» της Subaru. To Leone 4WD Station Wagon έγινε το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής Ιάπωνα κατασκευαστή, ανοίγοντας το δρόμο για την ταύτιση των «Πλειάδων» με τα συστήματα τετρακίνησης. Συγκεκριμένα του Symmetrical All Wheel Drive, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη εκδοχή του οποίου έκανε πρεμιέρα το 1987, στο XT. Δυο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Legacy, με διπλό αντίκτυπο για τη Subaru και την ιαπωνική αγορά αυτοκινήτου. Από τη μία βοήθησε στην «έκρηξη» πωλήσεων των station wagon εκεί, από την άλλη άρχισε να βάζει το όνομα της φίρμας από το Φούτζι στο χάρτη του WRC.
Οι «Πλειάδες» συμμετείχαν σε αγώνες ράλλυ από το 1980, με το Leone 4WD, αλλά σποραδικά. Το 1990 ήταν η πρώτη τους οργανωμένη προσπάθεια στο κορυφαίο επίπεδο, επιστρατεύοντας τον τεράστιο Markku Alén για τα πηδάλια του Legacy RS. Ο Φινλανδός έμεινε και το 1991, πριν δώσει τη θέση του στον Ari Vatanen και μια δεύτερη συμμετοχή, με έναν άγνωστο τότε Σκωτσέζο οδηγό. Το όνομά του; Colin McRae. Το 1993 τα αγωνιστικά της Subaru ντύθηκαν για πρώτη φορά στον σήμερα θρυλικό συνδυασμό μπλε-κίτρινου, πάντα με τις χαρακτηριστικές χρυσαφί ζάντες στις τέσσερις άκρες.
Το καλύτερο αποτέλεσμα που κατάφερε το Legacy RS ήταν η δεύτερη θέση (με τον Vatanen, στη Φινλανδία του 1992), όμως έπαιξε τεράστιο ρόλο στην απόκτηση εμπειριών και την ανάγνωση των αδυναμιών, ώστε ο διάδοχός του να παρουσιαζόταν πανέτοιμος. Πόσο έτοιμος; Τόσο ώστε στην πρώτη του μόλις χρονιά παραλίγο να κατακτήσει τους τίτλους σε Οδηγούς και Κατασκευαστές, παίρνοντας 3 νίκες το 1994 (πρώτη του στο Ακρόπολις) μέσω των Carlos Sainz (στον εθνικό μας αγώνα) και Colin McRae (Νέα Ζηλανδία, Μεγάλη Βρετανία). Μιλάμε φυσικά για το Impreza 555, που την επόμενη χρονιά χάρισε στον McRae το μοναδικό του πρωτάθλημα και στη Subaru το πρώτο της Κατασκευαστών!
Ακολούθησαν άλλα δυο σερί (1996, 1997), ωστόσο για Οδηγών χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι το 2001 και τον Richard Burns, πριν πάρει το τελευταίο παγκόσμιο πρωτάθλημα για τα «Scoobie» ο Peter Solberg, το 2003. Η αγωνιστική κληρονομιά (και οι ανάγκες για ομολογκασιόν των αγωνιστικών) οδήγησαν σε μια σειρά από τετράτροχους θρύλους παραγωγής, ονόματι Impreza STI (μετέπειτα WRX STI). Οι μάχες τους με τον «αιώνιο αντίπαλο» της Mitsubishi, ήτοι το Lancer Evo, θα μνημονεύονται εις τους αιώνας των αιώνων.
Το 2008 ήρθε η ώρα για άλλη μια τεχνολογική καινοτομία, με τη μορφή του συστήματος EyeSight. Μιας τεχνολογίας που βασίζεται στη στερεοσκοπική κάμερα πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη, αποτελώντας έναν από τους πρωτοπόρους των επικουρικών συστημάτων ασφαλείας που συναντάμε σε όλα τα σημερινά αυτοκίνητα. Η Subaru βέβαια δεν ξέχασε το οδηγοκεντρικό παρελθόν της, παρουσιάζοντας το 2012 το BRZ. Ένα πισωκίνητο sportscar εξελιγμένο σε συνεργασία με την Toyota (βλέπε GT86, νυν GR86), που συνεχίζει ακάθεκτο έως σήμερα. Ο ερχομός του Solterra πέρσι σήμανε το πρώτο EV της εταιρίας, αλλά και την μετατροπή των STI σε STe.
Το 2021 η Subaru έφτασε την παραγωγή 20 εκατομμυρίων AWD οχημάτων και το 2022 παγκόσμιες πωλήσεις 5 εκατομμυρίων μοντέλων με EyeSight, ενώ δεν θα πρέπει να λησμονούμε τις επιτυχίες της και στον τομέα της αεροπορικής βιομηχανίας. Το 1958 το T-1 κατέγραψε την πρώτη πτήση ιαπωνικού αεροσκάφους με στροβιλοκινητήρα, ενώ η Subaru κατέγραψε συμμετοχή σε πολλά αμυντικά και εμπορικά προγράμματα, όπως του Boeing 787 και του ελικοπτέρου UH-2.