Η BMW έστειλε την αγωνία για το επερχόμενο υπερ-SUV της στο κατακόρυφο, δίνοντας στη δημοσιότητα την πρώτη εικόνα από το πρωτότυπο XM. Τα φωτιζόμενα «νεφρά» και το τεράστιο μέγεθός τους δεν άφησε βλέμμα αμαγνήτιστο, ωστόσο μετά το αρχικό «σοκ» εντύπωση έκανε και το όνομα. Για την ακρίβεια, η εκπληκτική ομοιότητα με ένα άλλο αυτοκίνητο, από Γαλλία μεριά.
Μέχρι σήμερα, ως «XM» γνωρίζαμε τη ρηξικέλευθη ναυαρχίδα της Citroen. Από το 2000, όταν και σταμάτησε η παραγωγή της, τα δυο αυτά γράμματα δεν είχαν ξαναεμφανιστεί στην αυτοκίνηση. Ούτε καν από τους ίδιους, τους Γάλλους, έστω με τη μορφή κάποιου πρωτοτύπου. Και ξαφνικά έρχεται η BMW να τα αναβιώσει, μέσα από ένα κτηνώδες SUV. Το εύλογο ερώτημα, προφανές: πώς δεν υπήρξε «διπλωματικό επεισόδιο» μεταξύ Παρισιού και Μονάχου, λόγω πνευματικών δικαιωμάτων;
Η απάντηση έρχεται μέσω εκπροσώπου της Citroen. Όπως δήλωσε στο Carscoops, οι δυο εταιρίες έχουν έρθει σε συνεννόηση για τη χρήση ονομάτων η μία της άλλης. Μια «συμφωνία κυρίων», με άλλα λόγια, που εξουσιοδοτεί την BMW στη χρήση του XM, σε αντάλλαγμα για τη χρήση ενός ονόματος από τους Γάλλους που παραπέμπει στην X5. Μιλάμε, φυσικά, για το προσφάτως παρουσιασθέν κορυφαίο τους μοντέλο, ονόματι C5 X. Αυτός ο συνδυασμός «5-X», σε SUV μάλιστα, εισέρχεται στην περιοχή των Βαυαρών. Οι οποίοι, με τη σειρά τους, ήθελαν να συνδυάσουν το γράμμα «X» με το M GmbH, για να εμφανίσουν το πρωτότυπο της κορυφαίας έκδοσης για την επερχόμενη X8 M.
Επειδή, όμως, ακόμα δεν έχουν επισημοποιήσει την εξέλιξη του εν λόγω μοντέλου (ο κόσμος το ‘χει τούμπανο, στο μεταξύ), δεν ήθελαν να βάλουν αριθμό στο αυτοκίνητο. Εξ ου και το Concept XM. Οπότε οι δυο πλευρές τα βρήκαν μεταξύ τους, με μια μικρή ανταλλαγή.