Ο «πόλεμος» μεταξύ των κατασκευαστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κορυφώνεται, και όλοι στοχεύουν στην Tesla. Άλλοι λιγότερο, άλλοι περισσότερο, κάποιοι με ασυναγώνιστα αβαντάζ. Στην τρίτη και εκλεκτή κάστα περιλαμβάνεται η Mercedes, η οποία έχει την άνεση να επιστρατεύει την -μέχρι προ διετίας- παντοκράτειρα ομάδα της Formula 1!
Η Mercedes-AMG Petronas F1 και η θυγατρική Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), που είναι υπεύθυνη για τις κινητήριες μονάδες στα μονοθέσια των Lewis Hamilton και George Russell, παίζουν σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη των EVs από τη Στουτγκάρδη, προκειμένου να πάει η ηλεκτρική τεχνολογία στην επόμενη κλίμακα. Αυτή που θα στείλει τη μέγιστη αυτονομία στα επίπεδα των 1.000 και άνω χλμ., αφήνοντας την -πρωτοπόρο αυτή τη στιγμή- Tesla στη σκόνη του «Αστεριού». Ο επικεφαλής της HPP μίλησε στο Reuters για τα πεπραγμένα του επιτελείου του, επισημαίνοντας τη σημασία που έχει για τις μελλοντικές ηλεκτρικές Mercedes τόσο η τεχνογνωσία της F1, όσο και το πρωτότυπο EQXX.
Ο Adam Allsopp δήλωσε πως θυμάται σαν χθες την κλήση από τα κεντρικά, τον Αύγουστο του 2020, για την εξέλιξη ενός EV που θα μπορούσε να διανύσει 1.000 χλμ. με μια φόρτιση. Ένα project που τελικά όχι μόνο υλοποιήθηκε, αλλά ξεπέρασε τον αρχικό στόχο. Ο λόγος, φυσικά, για το πρωτότυπο Vision EQXX, που αποδεδειγμένα μπορεί να καλύψει μέγιστο 1.200 χλμ. με μια σύνδεση στην πρίζα! Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes τώρα, δίνει μια ακόμα πιο ζωντανή απεικόνιση της συμμετοχής που έχει το τμήμα της Formula 1, αλλά και του πλεονεκτήματος που δίνει στη φίρμα από τη Στουτγκάρδη έναντι των ανταγωνιστών της.
«Έχουμε ένα σημαντικότατο ατού με την F1, που άλλοι δεν έχουν», είπε ο Markus Schaefer. «Η Tesla δεν το έχει. Άλλες εταιρίες δεν το έχουν» συμπλήρωσε ο Γερμανός, πριν παραθέσει τους αριθμούς που αναπαριστούν χειροπιαστά το προαναφερθέν πλεονέκτημα. Το Vision EQXX χρειάστηκε μόλις 18 μήνες εξέλιξης, χάρις ακριβώς στη συνδρομή της Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Όπως αναφέρει ο Schaefer, η συμμετοχή της ομάδας F1 μειώνει το μέσο χρόνο εξέλιξης από τους 58 μήνες, σε λίγο πάνω από 40! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι μηχανικοί που ασχολούνται με την κορωνίδα του motorsport αναζητούν και την τελευταία ικμάδα ενέργειας από τα κινητήρια σύνολα, ωθώντας τους δείκτες απόδοσης σε πρωτόγνωρα σημεία. Κάτι που μπορεί να αποδειχθεί καίριο για το σύστημα κίνησης ενός μοντέλου παραγωγής, φέρνοντάς το σε απίστευτα ευνοϊκή θέση έναντι ανταγωνιστών (και πάλι, βλέπε Tesla) που δεν έχουν την πολυτέλεια βοήθειας από τη Formula 1.