Ο κόσμος της αυτοκίνησης μετράει αντίστροφα για το 2035. Χρονιά που λογίζεται ως «σημείο μηδέν» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές ρύπων από μέχρι τότε. Κάτι που αναπόφευκτα θα σημάνει την κατάργηση των Μ.Ε.Κ. Εκτός κι αν ευδοκιμήσει η παρέμβαση της Ιταλίας!
Σύμφωνα με το Bloomberg, η πρωτεύουσα των supercars βρίσκεται σε συζητήσεις με τις αρμόδιες επιτροπές της Ε.Ε. προκειμένου να επιτύχει την εξαίρεση της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων από τις επερχόμενες περιβαλλοντικές διατάξεις, περί εκπομπών CO2. Ο υπουργός Περιβαλλοντικής Μετάβασης (Περιβάλλοντος, με άλλα λόγια) Ρομπέρτο Τσινγκολάνι δήλωσε πως ο πρωθυπουργός της χώρας, Μάριο Ντράγκι, διαπραγματεύεται με την Ένωση τις μελλοντικές νόρμες περί μηδενικών ρύπων, με απώτερο σκοπό την εξαίρεση των supercars από αυτές. Με ποιο διαπραγματευτικό ατού σκοπεύει να το πετύχει; Της ιδιαιτερότητας.
Κατά τους Τσινγκολάνι (που έχει περάσει από το Δ.Σ. της Ferrari) και Ντράγκι, τα υπεραυτοκίνητα απλά δεν παράγονται σε ποσότητες ικανές να επιφορτίσουν το περιβάλλον με σημαντικούς ρύπους. Επιπλέον, και ακόμα σημαντικότερα, δεν κυκλοφορούν τόσο ώστε να το κάνουν. Οι διάφορες Ferrari, Lamborghini και Pagani (όλες ιταλικές, εξ ου και η πρεμούρα των γειτόνων) βγαίνουν από τα γκαράζ τους σπάνια – και αν. Έχουμε δει πώς μια 812 Superfast, για παράδειγμα, ρυπαίνει συνολικά λιγότερο από ένα Toyota Yaris. Το ίδιο πάνω-κάτω ισχυρίζεται και ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Όλιβερ Ζίπσε (CEO της BMW), δηλώνοντας πως: «Για μικρούς κατασκευαστές, οι οποίοι στο σύνολο των εκπομπών ρύπων έχουν ελάχιστο αντίκτυπο, εγείρονται σημαντικά υπέρ τους επιχειρήματα αναφορικά με τις εν λόγω εξαιρέσεις».
Όσο, πάντως, κι αν τεχνικά υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να εγκριθεί μια τέτοια τροπολογία, δεν θα πρέπει να αμελούμε την κοινωνική αποδοχή. Δεν φαντάζει ιδιαίτερα δίκαιο το σενάριο να υποχρεώνεται ένας οικογενειάρχης σε αντικατάσταση του αυτοκινήτου του με ηλεκτρικό, αλλά να εξαιρείται ο εκατομμυριούχος που θέλει να αγοράσει Lamborghini. Παρόλα αυτά, το σκεπτικό πως θα μπορούμε να ακούμε V8 ή V12 (ή έστω φυσικό ήχο κινητήρα, γενικά) στο ηλεκτρικό μέλλον, δεν παύει να είναι ελπιδοφόρο.