Ένα πολυαναμενόμενο comeback είναι επίσημα γεγονός: η Honda επιστρέφει στη Formula 1, ως προμηθευτής κινητήρων της Aston Martin. Τα μεγάλα νέα έγιναν γνωστά προ ολίγου, μέσω της ιστοσελίδας της βρετανικής ομάδας, σηματοδοτώντας παράλληλα τη λύση της συνεργασίας με τη Mercedes-AMG.
Η γερμανική εταιρία προμηθεύει μοτέρ την Aston Martin από το 2021, όταν οι Άγγλοι έκαναν το ντεμπούτο τους στην κορωνίδα του motorsport. Σχέση που θα συνεχίσει να υφίσταται μέχρι το 2026, όταν τη θέση της Mercedes-AMG High-Performance Powertrains θα πάρει η Honda, η οποία με τη σειρά της αποχώρησε το 2021 από τη Formula 1, αφού πρώτα οι μονάδες της χάρισαν τον πρώτο τίτλο Οδηγών στο Μαξ Φερστάπεν. Οι Ιάπωνες, όπως οι Ford και Audi, πείστηκαν να επιστρέψουν χάρις στους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν σε τρία χρόνια και θα καταστήσουν πιο οικονομική την εξέλιξη ενός κινητηρίου συνόλου επιπέδου F1, κλείνοντας παράλληλα τις διαφορές μεταξύ των ομάδων.
«Η μελλοντική συνεργασία μας με τη Honda είναι ένα από τα τελευταία κομμάτια του παζλ, στα φιλόδοξα σχέδια της Aston Martin στη Formula 1. Παράλληλα, θα ήθελα να αποτίνω φόρο τιμής στον τρέχοντα προμηθευτή μας μονάδων ισχύος, με τον οποίο θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για τις επόμενες σεζόν», δήλωσε ο Martin Whitmarsh, διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin Performance Technologies. Ο ομόλογός του στη Honda, Toshigiro Mibe, δήλωσε από την πλευρά του: «Ένας από τους βασικούς λόγους για την απόφασή μας να ανταποκριθούμε στη νέα πρόκληση της F1 είναι ότι η κορυφαία μορφή αγώνων στον κόσμο προσπαθεί να γίνει βιώσιμη. Κατεύθυνση σε κοινή γραμμή με της Honda, η οποία στοχεύει προς την ουδετερότητα άνθρακα. Είμαστε πεπεισμένοι πως η συμμετοχή μας στη Formula 1 θα γίνει μια επιτυχημένη πλατφόρμα ανάπτυξης των τεχνολογιών εξηλεκτρισμού, που θα δίνουν κίνηση στα μελλοντικά μας αυτοκίνητα παραγωγής».
O ιδιοκτήτης της Aston Martin F1 Team, που παράλληλα είναι συνιδιοκτήτης και πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll, ήταν πιο σύντομος – αλλά εξίσου περιεκτικός: «Η Honda είναι ένας τιτάνας παγκοσμίου βεληνεκούς. Οι επιτυχίες της στους αγώνες είναι διαχρονικές και απίστευτα εντυπωσιακές». Σύμφωνα με το Reuters πάντως, το αγωνιστικό διαζύγιο μεταξύ Aston και Mercedes-AMG δεν θα επηρεάσει τα μοντέλα παραγωγής, καθώς οι Γερμανοί θα διατηρήσουν το 9,7% των μετοχών που κατέχουν στο πακέτο της βρετανικής εταιρίας. Κάτι που σημαίνει πως οι Aston Martin DBX και Vantage θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον γερμανικό 4.0 V8 twinturbo.