Οι νέες Ferrari μπορεί να είναι πανίσχυρες και ικανότερες από ποτέ, όμως -κατά κοινή παραδοχή- τη γοητεία των παλαιότερων δεν τη φτάνουν. Κι όταν «γοητεία» με «Cavallino Rampante» μπαίνουν στην ίδια αναζήτηση, το αποτέλεσμα είναι ένα: Testarossa.
Μια από τις τελευταίες κατασκευές του Μαρανέλο με επίπεδο κινητήρα, συνιστά «εικόνισμα» για τις Ferrari ποικιλοτρόπως. Η συμμετοχή της στη σειρά «Miami Vice», τη δεκαετία του 80, τη μετέτρεψε σε τηλεοπτικό cult icon και την ανέδειξε ως τη δημοφιλέστερη Ferrari στην εποχή της, όμως η Testarossa δεν ήταν μόνο σταριλίκι. Όταν παρουσιάστηκε, το 1984, αποτελούσε την ισχυρότερη Ferrari παραγωγής όλων των εποχών. Δεν κράτησε πολύ τα πρωτεία, καθώς λίγους μήνες μετά εμφανίστηκε η 288 GTO και της πήρε το «στέμμα», για μόλις 10 ίππους (400 αντί 390). Το 1987 έπεσε στην τρίτη θέση, λόγω των 478 ίππων της F40, όμως μέχρι το 1991 κρατούσε ένα άλλο σκήπτρο: αυτό της ισχυρότερης ατμοσφαιρικής Ferrari της Ιστορίας.
O 12κύλινδρος boxer των 4.943 κ.εκ. απέδιδε 390 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 490 Nm στις 4.500 σ.α.λ., χρίζοντάς την και ως το ταχύτερο ατμοσφαιρικό «Cavallino» μέχρι τότε. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 5,4 δλ., τα 160 χλμ./ώρα σε 11,4 και το 400άρι σε 13,5 δλ., ενώ η τελική έφτανε στα 290 χλμ./ώρα. H Officine Fioravanti τώρα, 30 χρόνια μετά το τέλος παραγωγής, θέλει να αναβιώσει τη «Ρόζα» ισχυρότερη από ποτέ!
Ο Ελβετός καροσερίστας ετοιμάζει ένα restomod με βάση την εμβληματική Ιταλίδα, που θα αποδίδει περισσότερο, θα στροφάρει στις 9.000 σ.α.λ. και θα διαθέτει μια σειρά από αναβαθμίσεις σε πλαίσιο, ηλεκτρονικά, φρένα και ανάρτηση. Το σύστημα πέδησης είναι αγωνιστικών προδιαγραφών, όμοιο με αυτών στα αγωνιστικά της κατηγορίας GT3 των πρωταθλημάτων αντοχής, αλλά διαθέτει ABS. Οι ζάντες έχουν ανέβει σε διάσταση προκειμένου να χωρέσουν οι δισκόπλακες, ενώ και τα λάστιχα είναι φαρδύτερα (255/50/R15 οι τροχοί της αυθεντικής Testarossa). Αλλαγές θα υπάρχουν και στην αεροδυναμική, ώστε η τελική να ξεπεράσει τα 320 χλμ./ώρα!
Το αμάξωμα ωστόσο, πέρα από τις ήπιες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, θα μείνει απαράλλαχτο. Όπως δηλώνουν οι Ελβετοί για τις γραμμές του Pininfarina: «Δεν μπορείς να διδάξεις ένα μαέστρο».