Πόσες και πόσες φορές έχουμε δει video ή ειδήσεις με δύσμοιρα supercars, που καταλήγουν σε μπαριέρες, χαντάκια, ποτάμια και λίμνες λόγω ανικανότητας των οδηγών τους; Άλλες πόσες δεν έχουμε ανασύρει την παραδοσιακή ρήση περί μεταξωτών εσωρούχων και επιδέξιων περιεχομένων; Μια πολιτεία στην Αυστραλία φαίνεται πως τα βαρέθηκε, παίρνοντας μέτρα και νομοθετώντας ειδικό δίπλωμα για όσους θέλουν να οδηγούν πολύ δυνατά αυτοκίνητα!
Η κυβέρνηση της Νοτίου Αυστραλίας σημειώνει αυτή την τόσο σημαντική παγκόσμια πρώτη, η οποία καλά θα κάνει να εφαρμοστεί και από άλλες χώρες, έπειτα από τον τραγικό θάνατο ενός 15χρονου πέρσι, όταν μια Lamborghini Huracan είχε φύγει από τον έλεγχο του οδηγού της και σπείρει την τραγωδία. Οι Αυστραλοί είχαν κινητοποιηθεί αμέσως, φέρνοντας κατευθείαν προτάσεις και μέτρα προς συζήτηση. Ένα χρόνο μετά ήρθε η ώρα του τελικού νομοσχεδίου, βάσει του οποίου θεσπίζεται η ειδική άδεια οδήγησης U. Το «U license» προκύπτει από τον χαρακτηρισμό «Ultra-High Power Vehicles (UHPV)». Σε ελεύθερη απόδοση, «οχήματα υπερ-υψηλής ισχύος».
Ως UHPV ορίζεται κάθε αυτοκίνητο με βάρος κάτω των 4.500 κιλών, που εμφανίζει ειδική σχέση ισχύος-βάρους πάνω από 370 άλογα ανά τόνο. Αλλιώς, 2,7 κιλά ανά ίππο. Η αλήθεια, πάντως, είναι πως το όριο χαρακτηρίζεται από αρκετή ελαστικότητα και «παραθυράκια», καθώς τη Huracan για παράδειγμα, που προκάλεσε τη θέσπιση ολόκληρου του νόμου, την πιάνει. Η Ιταλίδα των 1.422 κιλών και 640 ίππων βρίσκεται στα 391 άλογα/τόνο (2,22 κιλά/ίππο), οπότε για να την οδηγεί κάποιος στη Νότιο Αυστραλία από εδώ και στο εξής θα πρέπει να περνάει ειδικές εξετάσεις, θεωρητικές, πρακτικές και ιατρικές. Μια BMW M3 όμως, που απαιτεί από τον άνθρωπο στο τιμόνι να κουμαντάρει 480 άλογα και 550 Nm στον πίσω άξονα, είναι στα 302 άλογα/τόνο (3,55 κιλά/ίππο). Συνεπώς για να την οδηγήσεις αρκεί το κανονικό δίπλωμα. Μπόλικη «τρύπα» στις προδιαγραφές της τροπολογίας, καθώς αφήνει απέξω πολλά δυνατά και δυσκολοδογήτα τετράτροχα. Το πρώτο βήμα, ωστόσο, έγινε.
Πολύ εύστοχη και η επιπλέον νόρμα, που απαγορεύει στους οδηγούς πολύ δυνατών αυτοκινήτων να απενεργοποιούν συστήματα ελέγχου ευστάθειας, ABS και traction control. Όποιος συλληφθεί να το κάνει, πρόστιμο μέχρι 5.000 δολάρια Αυστραλίας (περίπου 3.000 ευρώ).