Η Dodge μπορεί να πανηγυρίζει για το Hornet και την επιτυχία του, που απέφερε 14.000 προπαραγγελίες μέσα σε 24 ώρες, αλλά δεν μοιράζονται όλοι στη Stellantis τα ίδια συναισθήματα. Η Alfa Romeo, για την ακρίβεια, εκφράζει τα ακριβώς αντίθετα.
Σύμφωνα με ανώνυμη πηγή από τα ενδότερα του ομίλου, που μίλησε στο The Drive, οι Ιταλοί είναι έξω φρενών με τους Αμερικανούς για το rebadging που έκαναν στην Tonale. Το πολυδιαφημισμένο C-SUV από το Μιλανό υποτίθεται ότι θα ήταν αποκλειστικότητα της Alfa Romeo, αλλά και η ηγέτιδα προσπάθεια της φίρμας για αύξηση των πωλήσεων στις Η.Π.Α. Ένας προγραμματισμός που, σύμφωνα με τους ίδιους, πήγε περίπατο όταν παρουσιάστηκε το Hornet. Το αμερικανικό αδελφάκι της Tonale μοιράζεται όλα τα βασικά χαρακτηριστικά της Tonale, είναι πιο δυνατό στην κορυφαία του έκδοση και κατά πάσα πιθανότητα, φθηνότερο από την Alfa. Η Tonale δεν έχει ακόμα λανσαριστεί στην Αμερική, αλλά δύσκολα θα μπορέσει να κοντράρει τις 29.995 δολάρια (29.471 ευρώ) βασικής τιμής του Dodge.
Κυριότερος λόγος για τη «μεταγραφή» της Tonale, κατά την πηγή, δεν ήταν οι πωλήσεις. Η Dodge τα πηγαίνει αξιοσημείωτα καλά εμπορικά, οπότε δεν χρειαζόταν ένα μοντέλο σαν το Hornet από εμπορικής πλευράς. Το χρειαζόταν, όμως, από γραφειοκρατικής. Λόγω όλων των μοντέλων SRT και Hellcat, ο μέσος όρος εταιρικής κατανάλωσης της Dodge (Corporate Average Fuel Economy, CAFE για συντομία) είναι «στο Θεό». Συνεπώς, ήταν επιτακτική η ανάγκη για ένα μοντέλο που θα κατέβαζε τα νούμερα. Κάτι που το Hornet, ειδικά η plug-in υβριδική έκδοση, κάνει με άνεση. «Η Dodge εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο – «γραφιά». Το δικό της Aston Martin Cygnet, αν θέλετε. Προφανώς η εσωτερική πολιτική κέρδισε, η Dodge έπρεπε να μειώσει το CAFE της και τελικά, γεννήθηκε το Hornet», δήλωσε χαρακτηριστικά η πηγή.
Το πρόβλημα είναι η τρομερή ομοιότητα μεταξύ των δυο μοντέλων, σε όλα τα επίπεδα. Κάτι αναμενόμενο, από τη στιγμή που το Hornet βασίζεται στην Tonale, αλλά και λόγω οικονομοτεχνικών ζητημάτων: «Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στο C-Segment, ειδικά στις μη premium προτάσεις. Τα αυτοκίνητα που πατάνε σε κοινές πλατφόρμες έχουν συγκεκριμένα όρια στα οποία μπορούν να διαφέρουν, ενώ πρακτικά είναι αδύνατο να εξελίξεις δυο διαφορετικά μοντέλα από λευκή κόλλα για την ίδια κατηγορία, λόγω κόστους».