Τα Type R έγιναν γνωστά στην Ευρώπη πρωτίστως λόγω Integra και εδραιώθηκαν από το Civic EP3, ενώ σε επιλεγμένες αγορές υπήρχε και το Accord. Το πρώτο του είδους όμως, δεν ήταν άλλο από το NSX.
To πρωτοποριακό supercar της Honda άνοιξε την αυλαία για τα «Τάπερ», το 1992, εστιασμένο στο χαμηλό βάρος και προσανατολισμένο στην προσφορά αγωνιστικής αίσθησης. Κάθε τι περιττό -όπως air condition, ηχοσύστημα, υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, ηχομόνωση, ρεζέρβα- αφαιρέθηκε, οι τροχοί αντικαταστάθηκαν από ελαφρύτερους της Enkei, ο δερμάτινος επιλογέας από έναν αλουμίνενιο, το πίσω παράθυρο από λεπτότερο πλαστικό και η μπαταρία από μία μικρότερη. Τα καθίσματα δε, ήταν ανθρακονημάτινα της Recaro.
Αλλαγές υπήρχαν στην ανάρτηση και τη μετάδοση, με τους Ιάπωνες να τοποθετούν σκληρότερα αμορτισέρ/ελατήρια και σφιχτότερες αντιστρεπτικές, κονταίνοντας παράλληλα την τελική σχέση στο 4,235:1 (από 4,06:1). O κινητήρας έφτασε -μετά το facelift του 2002- να εμφανίζει νούμερα πάνω από το ανώτατο επίσημο της Ιαπωνίας, καθώς ο 3.2 V6 απέδιδε 294 ίππους στις 7.400 σ.α.λ. και 303 Nm στις 5.300 σ.α.λ. στο NSX-R NA2 (επί χάρτου η απόδοση αναφερόταν στα 286 άλογα, για να μην υπάρχουν γραφειοκρατικά προβλήματα). Σε συνδυασμό με τα 100 λιγότερα κιλά (1.270 στο σύνολο) επήλθε σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός μόλις 4,7 δλ. και την τελική να φτάνει στα 280 χλμ./ώρα
Η Honda κατασκεύασε όλα κι όλα 640 Type R κομμάτια του «New Sportscar eXperimental», με το μεταγενέστερο NA2 να είναι εξαιρετικό σπάνιο καθώς η παραγωγή του περιορίστηκε στα 140 αντίτυπα. Όπως γίνεται με κάθε αυτοκίνητο που λατρεύεται, αλλά δεν υπάρχει πουθενά στα μεταχειρισμένα, αν τύχει να βγει στην αγορά κάποιο NSX-R οι τιμές ξεφεύγουν. Το συγκεκριμένο ας πούμε, βγαίνει σε δημοπρασία και ως αρχική τιμή ορίζονται οι 408.000 δολάρια (345.800 ευρώ)! Είναι μοντέλο του 2002 και με περίπου 51.000 χλμ. στο κοντέρ, έχοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα που πιστοποιούν ότι όντως είναι Type R. Όλα αυτά όμως, κοστίζουν.