Ο ρετρό οίστρος δεν βρίσκει ταβάνι στη Renault. Μετά την αναβίωση των Twingo, 4 και 5, οι Γάλλοι θέλουν να «ρίξουν τα τσιμέντα» με την επιστροφή του 5 Turbo! Ένα αυτοκίνητο που άφησε εποχή όχι μόνο για τη γαλλική εταιρία, αλλά για ολόκληρη την αυτοκίνηση.
Το ενδεχόμενο επιστροφής του κτηνώδους 5αριού έγινε βάσιμο πρώτη φορά, πριν δυο χρόνια. Τότε που η Renault παρουσίασε το πρωτότυπο R5 Turbo 3E, με εμφάνιση βγαλμένη από όνειρα και 380 πισωκίνητους ίππους! Πλέον οδεύουμε ολοταχώς στο 2025, ωστόσο ακόμα το project παραμένει «παγωμένο». Σύμφωνα με τον CEO του Renault Group, όμως, η πρόθεση είναι κάποια στιγμή να περάσει στην παραγωγή: «Προσπαθούμε να βρούμε τρόπο ώστε να το κάνουμε πραγματικότητα. Αυτή τη στιγμή δεν είναι ψηλά στις προτεραιότητες, αλλά δεν το ξεχνάμε», δήλωσε ο Luca de Meo όταν ρωτήθηκε σχετικά, στα πλαίσια της Έκθεσης Παρισιού.
Όπως τονίζει ο Ιταλός διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού ομίλου, η μεγαλύτερη πρόκληση στην παραγωγή του R5 Turbo 3E είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων. Ένα τέτοιο μοντέλο φυσιολογικά θα απευθύνεται σε περιορισμένο αγοραστικό κοινό, οπότε δεν θα φέρει χρήματα στα ταμεία της εταιρίας. Εξ ου και η δυσκολία στο να πάρει το «OK». Σε περίπτωση που τα καταφέρει πάντως, σίγουρα δεν θα έχει roll cage και υδραυλικό χειρόφρενο, όπως το πρωτότυπο.
Την κίνηση του R5 Turbo 3E μπορεί να μην αναλαμβάνει κάποιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, όμως με 380 άλογα και 700 Nm στους πίσω τροχούς λίγοι θα παραπονεθούν για την ηλεκτρική του αρχιτεκτονική. Το «τερατάκι» της Renault διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες πίσω, έναν σε κάθε τροχό, και μπαταρία 42 kWh που φορτίζει μέσα σε 2 ώρες (με χρήση ταχυφορτιστή 320V). Μια συστοιχία που συνεισφέρει πάνω από μισό τόνο βάρους (520 κιλά). Το υπόλοιπο αυτοκίνητο ζυγίζει 980 κιλά, σταματώντας συνολικά και «στρογγυλα» τη ζυγαριά στα 1.500 κιλά. Κανένα πρόβλημα για την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων, που επιταχύνουν το Turbo 3E στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 3,5 δλ. και μέχρι τα 200 χλμ./ώρα, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά.