Η τεχνολογία του διπλού συμπλέκτη άλλαξε το ρου των συστημάτων μετάδοσης, με τη VW να έχει παραδώσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 27 εκατομμύρια κιβώτια, από το 2003 που πρωτοεμφανίστηκε το DSG στο Golf R32. Ένας ρους που παρέσυρε την παραδοσιακή, χειροκίνητη μετάδοση και κόντεψε να την πνίξει. Δεν θα ήταν ιδανικά αν οι δυο τεχνοτροπίες συνδυάζονταν;
Η Ares Design δηλώνει πως το πέτυχε, έστω δια της τεθλασμένης. Ο Ιταλός καροσερίστας παρουσίασε πρόσφατα την ανανεωμένη εκδοχή του Panther, ένα supercar που αποτίει φόρο τιμής στο De Tomaso Pantera. Οι σχεδιαστικές επιρροές είναι διάχυτες στο αμάξωμα ενώ έχουμε και pop-up φωτιστικά σώματα, σε μια ρετρό «έκρηξη». Κάτω από το μοναδικό αμάξωμα, ωστόσο, κρύβεται ένα σύγχρονο υπεραυτοκίνητο.
Το Panther βασίζεται στη Lamborghini Huracan, έχοντας τον 5.2 V10 FSI στο κέντρο με απόδοση 650 ίππων και 600 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,1 δλ. και τελική 325 χλμ./ώρα. Διόλου ευκαταφρόνητα νούμερα, όμως η –φαινομενικά- μεγάλη αλλαγή έγκειται στον τρόπο που καταλήγουν τα άλογα στις τέσσερις άκρες του «Πάνθηρα».
Οι Ιταλοί ανακοινώνουν ως κιβώτιο, κάτι που αποκαλούν «Leva Cambio Manuale Elettroattuata». Σε ελεύθερη μετάφραση, σημαίνει ηλεκτροκινητικός λεβιές χειροκίνητων ταχυτήτων. Σαν αυτοματοματοποιημένες χειροκίνητες αλλαγές, δηλαδή. Περιγραφή που ταιριάζει στα παλιά ημιαυτόματα, τύπου Selespeed. Ο ατμοσφαιρικός δεκακύλινδρος, βέβαια, δεν συνεργάζεται με πεπερασμένη τεχνολογία, αλλά με το 7άρι DSG. Τι εστί, λοιπόν, LCME; Σύμφωνα με την Ares Desing, το πρώτο χειροκίνητο διπλού συμπλέκτη. Αλλά με το «χειροκίνητο» σε εισαγωγικά…
Η κεντρική κονσόλα του Panther, όντως έχει ένα ωραιότατο χτένι που θυμίζει αυτό της χειροκίνητης έκδοσης του προηγούμενου R8. Και πράγματι, το δεξί χέρι του οδηγού μπορεί να αλλάξει σχέσεις μέσω αυτού. Όχι, όμως, όπως σε ένα παραδοσιακό χειροκίνητο. Εδώ, υπάρχει απλά μια κατανομή των λειτουργιών του αυτόματου στις θέσεις του μηχανικού. Το «D» της αυτόματης λειτουργίας, αντιστοιχεί στην κλασική 1η. Το «N» στη 2α, το «P» στην 5η και το «R» στην 6η. Η διαδρομή της 3ης και 4ης σχέσης είναι υπεύθυνη για τις αλλαγές στη χειροκίνητη λειτουργία: προς τα πίσω ανεβάζει, προς τα εμπρός κατεβάζει (όπως στα αγωνιστικά σειριακά).
Το ψευδο-χειροκίνητο διπλού συμπλέκτη χρεώνεται έξτρα, καθώς κανονικά το Panther διαθέτει paddles και κουμπιά στη θέση του λεβιέ. Παρότι είναι λίγο «απάτη» πάντως, δεν παύει να αποτελεί μια πολύ ωραία πινελιά. Η ιταλική εταιρία θα κατασκευάσει 21 Panther με κόστος 334.900 ευρώ έκαστο, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή η Huracan, που θα μεταλλαχτεί σε «Πάνθηρα»!