Μέχρι τις μέρες μας, η «μικρή» μάρκα από τη Ρουμανία, μεγάλωσε, ισχυροποιήθηκε και έγινε διεθνής, εφαρμόζοντας ακόμα τη συνταγή στην οποία οφείλει την επιτυχία της, προσφέροντας όλα τα απαραίτητα, στην καλύτερη τιμή. Σήμερα, η Dacia παραμένει απόλυτα συντονισμένη με την εποχή, ενώ ετοιμάζεται να προσθέσει ένα ακόμα κεφάλαιο στο δικό της «success story».
Τα τελευταία 15 χρόνια, η Dacia ξεχώρισε στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας χάρη στον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης της. Σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκος, η μάρκα απευθύνεται σε ένα πολυπληθές κοινό που αναζητά μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση στο θέμα της κατανάλωσης. Με παρουσία σε 44 χώρες και με πάνω από 7 εκατομμύρια πελάτες, η Dacia μεταλλάχθηκε, με το πέρασμα των χρόνων και θα συνεχίσει να εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς.
Η Dacia «γεννήθηκε» το 1968, έχοντας έναν πολύ ξεκάθαρο στόχο: να προσφέρει σύγχρονα, στιβαρά, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα για όλους τους κατοίκους της Ρουμανίας. Το όνομά της προέρχεται κατευθείαν από την περιοχή που σήμερα ονομάζεται Ρουμανία, η οποία στην αρχαιότητα ονομαζόταν “Δακία” (Dacia). To 1999, ύστερα από πρωτοβουλία του Louis Schweitzer, η Dacia εντάχθηκε στο Groupe Renault, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.
Το νέο, αυτό κεφάλαιο πήρε σάρκα και οστά το 2004 με το λανσάρισμα του Logan, ενός προσιτού οικογενειακού αυτοκινήτου. Σχεδιασμένο αρχικά για τις αναδυόμενες αγορές, στην ασυναγώνιστη τιμή των 5.000 ευρώ, το μοντέλο γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές, όπου ξεκίνησε να πωλείται το 2005. Ένα καινούργιο αυτοκίνητο που πωλούταν σε τιμή μεταχειρισμένου, αποτέλεσε επανάσταση για την αγορά του αυτοκινήτου.
Το 2008 παρουσιάστηκε το Sandero, που αποτέλεσε το δεύτερο σημαντικό λανσάρισμα της Dacia, κάτω από την ομπρέλα του Groupe Renault. Το συγκεκριμένο μοντέλο έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της μάρκας. Τα πολλά του πλεονεκτήματα, όπως οι εσωτερικοί του χώροι, που ήταν ανάλογοι μοντέλων μεγαλύτερης κατηγορίας, η πρακτικότητα, η ευελιξία και η ασυναγώνιστη τιμή του, τού εξασφάλισαν την τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το 2010, η Dacia προκάλεσε και πάλι το κατεστημένο προσφέροντας το πιο οικονομικό SUV της αγοράς, το Duster. Ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, με ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, που προσφερόταν σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Και αυτό έμελλε να γίνει μία ακόμα εμπορική επιτυχία.
Μία σύγχρονη επανάσταση βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με το Spring, το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς. Ένα αυτοκίνητο πόλης, με crossover χαρακτηριστικά είναι η αιτία που η Dacia έχει καταφέρει να προκαλέσει για ακόμα μία φορά το κατεστημένο, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή σε όλους.
Φιλοδοξία της Dacia είναι η κατάκτηση νέων πεδίων δράσης, με βάση το μοναδικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό επιχειρηματικό της μοντέλο, αλλά και μέσω μίας ακόμα πιο ευρείας γκάμας προϊόντων, ικανής να καλύψει όλες τις ανάγκες των πελατών της. Και όλα αυτά ενώ επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην κατηγορία C. Το Bigster Concept, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο, ως μέρος του νέου στρατηγικού σχεδιασμού του Groupe Renault με την ονομασία Renaulution, προϊδεάζει για την διεύρυνση της γκάμας Dacia.
Με το Bigster Concept, που είναι σχεδιασμένο για περιπέτεια και χρήση εκτός δρόμου, η Dacia αποδεικνύει ότι θα είναι γίνει ακόμα πιο ελκυστική, πιο φρέσκια και πιο εξωστρεφής, παραμένοντας πάντα προσιτή και επικεντρωμένη στα απαραίτητα. Χωρίς περιττά διακοσμητικά, καλύπτει τις βασικές ανάγκες και ενσωματώνει αρκετές τολμηρές επιλογές, όπως φαίνεται από τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών για τα εξωτερικά προστατευτικά μέρη του αμαξώματος. Οι λιτές γραμμές και οι διαχρονικές αναλογίες του αντανακλούν στιβαρότητα, ενισχύουν την περιπετειώδη φύση του και αναδύουν έναν αέρα ελευθερίας. Η Dacia τείνει να γίνει ταυτόσημη με την έννοια της απόδρασης, καθώς οι πελάτες της έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες, χωρίς τίποτε το περιττό.