Ορισμένοι κατασκευαστές είναι συνώνυμα των αγώνων και αυτονόητη ανάκληση στο θυμικό, με κάποια συγκεκριμένη μορφή. Λέγοντας «Ferrari», αυτόματα έρχονται στο μυαλό Formula 1 και Michael Schumacher. Στο «Subaru», απαντούν το Impreza και ο αείμνηστος Colin McRae. Ενδεχομένως να γνωρίζετε πως το Μαρανέλο έκανε ένα πέρασμα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με την 308 GTB σε Group 4 και B. Έχετε ακουστά όμως, πως οι «Πλειάδες» συμμετείχαν στη F1; Κι όμως, αυτό συνέβη το 1990.
Δείτε ακόμα: Το αλησμόνητο Subaru Impreza του Colin McRae
Μεταφερόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του 80. Η Formula 1 είναι το δημοφιλέστερο σπορ στον κόσμο, πίσω μόνο από το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Ολόκληρο το πρωτάθλημα και οι θεατές ζουν στον αστερισμό της κόντρας Senna-Prost, η οποία βρίσκει τον πρώτο να κατακτά το πρωτάθλημα μετά την -ιστορική πλέον- σύγκρουση με τον team mate του, στη Suzuka. Οι ομάδες σχηματίζουν κυριολεκτικά ουρά για να συμμετάσχουν στην επόμενη σεζόν, με την FIA να παίρνει την πρωτόγνωρη απόφαση διεξαγωγής κατακτήριων για τις…κατακτήριες. Οι αιτήσεις για συμμετοχή είναι τόσες πολλές, ώστε σε κάποια Grand Prix ο αριθμός των υποψήφιων μονοθεσίων άγγιζε τα 40! Χαρακτηριστική η αναμνηστική φώτο, όπου οι πιλότοι θυμίζουν κερκίδα.
Όσοι τερματίζουν στις τελευταίες θέσεις του προηγούμενου αγώνα, μαζί με όλους όσοι είχαν αποκλειστεί από δοκιμαστικά και προ-δοκιμαστικά, συνθέτουν την παρέα του επόμενου pre-qualifying. Εξ αυτών, οι 4 ταχύτεροι αποσπούν το πολυπόθητο «ΟΚ» για συμμετοχή στα δοκιμαστικά. Όχι στον αγώνα. Τα δοκιμαστικά. Εκεί, συνήθως δεν κατάφερναν να σημειώσουν χρόνο ικανό να τους βάλει στο grid, αλλά τουλάχιστον είχαν κάνει την προσπάθεια. Μια από τις ομάδες που δίνουν τη μάχη τους, είναι η Scuderia Coloni.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε ότι η Yamaha έχει ασχοληθεί με αυτοκίνητα;
Δημιουργία του Enzo Coloni, το 1982, και με συμμετοχές στη Formula 3 από το ’83 μέχρι το ’86, η ιταλική ομάδα κάνει το μεγάλο βήμα το 1987. Συμμετέχει σε μόλις δύο αγωνιστικά σ/κ, όπου στο πρώτο δεν προκρίνεται στον αγώνα (pre-qualifying δεν υπήρχε τότε) και στο δεύτερο ο Nicola Larini -που ήταν και ο μοναδικός πιλότος- εγκαταλείπει. Το 1988 σηματοδοτεί την πλήρη εμπλοκή και τα δείγματα είναι εξόχως ενθαρρυντικά. Ο -επίσης μόνος- Gabriele Tarquini προκρίνεται στους 5 πρώτους αγώνες και τερματίζει στους δύο, στην καθόλα αξιοπρεπή 14η και 8η θέση. Μέχρι το τέλος της σεζόν μετρά 7 αποκλεισμούς από το pre-qualifying, 2 τερματισμούς και 1 εγκατάλειψη.
H επόμενη σεζόν ξεκινά με υποσχέσεις και για πρώτη φορά, με δυο πιλότους. Roberto Moreno και Pierre-Henri Raphanel συνθέτουν το δίδυμο της Coloni-Ford, όμως τα πράγματα εξελίσσονται αποκαρδιωτικά. Ο Raphanel συμμετέχει σε 10 αγώνες, μέχρι που αντικαθίσταται από τον Enrico Bertaggia για τους εναπομείναντες 6. Οι δυο μαζί μετράνε μόλις μία πρόκριση σε αγώνα (Raphanel) που τελειώνει με εγκατάλειψη, οι αποκλεισμοί από το pre-qualifying πάνε «σύννεφο», με τον Moreno να βλέπει Κυριακή 4 φορές και να εγκαταλείπει σε όλες. Κάπου εδώ, μπαίνει στην ιστορία μας η Subaru.
Το 1989 η μητρική Fuji Heavy Indsustries ρίχνει «ζεστό» χρήμα στους αγώνες, ως προωθητικό μέσο των «Πλειάδων». Στα ράλλυ παίρνει τον Markku Alen και παρουσιάζει το Legacy RS. Η φίρμα από το Φούτζι δεν αρκείται στις ειδικές διαδρομές και «ανοίγεται» στις πίστες, στην κορυφαία μορφή motorsport μάλιστα. Εξελίσσει έναν 12κύλινδρο boxer 3.5 λίτρων, πιστή στην παράδοση των επίπεδων κινητήρων, και τον δοκιμάζει στη Minardi M188. Η παράδοση όμως, δεν σημαίνει πολλά στον αδυσώπητο κόσμο της F1.
Οι χρόνοι είναι τόσο απογοητευτικοί, ώστε οι Ιταλοί τερματίζουν με συνοπτικές διαδικασίες τη συνεργασία. Να σημειώσουμε εδώ πως ο κινητήρας ήταν σχέδιο του Carlo Chiti, ιδιοκτήτη της Motori Moderni και προμηθευτή της ομάδας από τη Φαένζα.
Οι Ιάπωνες, πάντως, δεν αποθαρρύνονται Αγοράζουν το 51% της Coloni και τοποθετούν τον F12 στο μονοθέσιο C3B. Η Subaru Coloni, όπως είναι πλέον το όνομα, διατηρεί από τα υψηλότερα badget μεταξύ των ομάδων που συναγωνίζεται. Προσλαμβάνει και τον Bertrand Gachot, έναν Βέλγο με καλές χορηγικές συμφωνίες, και ρίχνεται στο στίβο του pre-qualifying. «Ρίχνεται» είπαμε; Βάλτε καλύτερα «τσακίζεται». Ο 12κύλινδρος boxer υστερεί πάνω από 200 άλογα συγκριτικά με τα καλά μοτέρ (ούτε 500 ίππους δεν αποδίδει), ζυγίζει κοντά στα 140 κιλά παραπάνω, το σασί είναι αναλόγου επιπέδου και ο Gachot φτάνει να χάνει 5 δλ., συγκριτικά με το τελευταίο μονοθέσιο του grid!
Δείτε ακόμα: Το άγνωστο παγκόσμιο ρεκόρ της Rover (+video)
Εννοείται ότι η διαδικασία του pre-qualifying εξελίσσεται σε ένα αέναο Le Mans προσπάθειας, με τα «DNPQ» (Did Not Pre Qualify) να γίνονται αυτοκόλλητα. Η Subaru Coloni βρίσκεται στον πάτο όλων των ομάδων, μαζί με ονόματα όπως Life, Eurobrun, Hart, Footwork και Pacific. Για να έχετε ένα σημείο αναφοράς, οι Minardi είναι McLaren μπροστά τους. Ο Βέλγος δεν καταφέρνει να συμμετάσχει στα δοκιμαστικά ούτε μία φορά στη σεζόν, με την Subaru να πουλά τις μετοχές της Coloni και να εγκαταλείπει άρον άρον την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Τα κονδύλια που εξοικονομήθηκαν από την Formula 1, επενδύονται στο WRC. Η Subaru γράφει Ιστορία, με την μορφή αυτή…
αυτή…
Διαβάστε επίσης: Subaru Impreza WRC έγινε αυτοκίνητο δρόμου! (+video)
και αυτή…
O Gachot μετακόμισε στην Jordan και πριν το βελγικό GP του 1991, καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκισης λόγω βιαιοπραγίας εις βάρος οδηγού ταξί. Την θέση του πήρε ένας Γερμανός πιτσιρικάς, ονόματι Michael Schumacher. Η Scuderia Coloni επέστρεψε στους κινητήρες της Ford για την ίδια χρονιά, τα αποτελέσματα ήταν φωτοτυπία της προηγούμενης (0/16), το 1992 αποσύρθηκε από την F1 και μέχρι το 2015 συμμετείχε στην ευρωπαϊκή F3, το GP2 και την F3000.