Η είδηση πως η Subaru καταργεί το WRX STI έσκασε σαν κεραυνός μέσα σε ένα ηλιόλουστο καλοκαιρινό μεσημέρι. Κανείς δεν το περίμενε, ιδίως με όλη τη φημολογία που είχε αναπτυχθεί σχετικά με την κορυφαία έκδοση του νέου WRX – φημολογία εν πολλοίς πυροδοτούμενη από τα ενδότερα της ίδιας, της εταιρίας.
Τελικά το νέο WRX STI δεν θα έχει ούτε 350, ούτε 400, ούτε καθόλου άλογα. Το project όχι μόνο εγκαταλείφθηκε, αλλά μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε καν αν θα υπάρξει γενικά άλλη καθαρόαιμη δημιουργία της Subaru Tecnica International. Η ανακοίνωση των Ιαπώνων δεν περιείχε πληροφόρηση ως προς τα αίτια της συγκεκριμένης απόφασης, ωστόσο ένα δημοσίευμα του Road & Track ρίχνει περισσότερο φως στην υπόθεση. Ο διευθυντής επικοινωνίας της Subaru, Dominick Infante, έδωσε την απαραίτητη εξήγηση για το τόσο ξαφνικό και απρόσμενο «άκυρο» στο ιστορικό μοντέλο. Και τα αίτια, ως είθισται, εντοπίζονται στη νομοθεσία.
Σύμφωνα με τον Infante, οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων αλλάζουν τόσο συχνά και δραστικά, ώστε ειδικές περιπτώσεις -όπως το WRX STI- καθίστανται ασύμφορα βραχύβιες. Αν, δηλαδή, παρουσίαζαν νέο STI οι «Πλειάδες», θα έπρεπε να το αναβαθμίσουν ή αντικαταστήσουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Η συρρίκνωση αυτή του κύκλου ζωής μεταφράζεται σε έξοδα εξέλιξης, τα οποία για μοντέλα περιορισμένης κλίμακας οι κατασκευαστές, πολύ απλά, δεν προτίθεται να αναλαμβάνουν. Οπότε, ακολουθείται η τακτική της κατάργησης.
Από εκεί και πέρα, δεν θα πρέπει να θεωρούμε καθόλου απίθανο το ενδεχόμενο επιστροφής των τριών θρυλικών γραμμάτων, σε ηλεκτρική μορφή. Το εντυπωσιακό STI E-RA Concept των 1.088 ίππων, αλλά και το αντίστοιχο πρωτότυπο του Solterra STI, έδειξαν κατά κάποιο τρόπο το μέλλον.