Τόσο κυνήγι που έχουν «φάει» τα ντίζελ και τόσο «σπρώξιμο» που δέχονται τα ηλεκτρικά, κάποια στιγμή θα απέφερε καρπούς. Για πρώτη φορά στα χρονικά της ευρωπαϊκής αγοράς, τα EVs κατάφεραν να ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες.
Η ιστορική επίδοση αφορά τον Ιούνιο, όπου οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη ήταν περισσότερες από εκείνες των ντίζελ. Το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων μοντέλων μειώθηκε στο 13,4%, χάνοντας 4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Την ίδια ώρα τα ηλεκτρικά είδαν το ποσοστό τους να ανεβαίνει στο 15,1% (από 10,7% πέρσι), κάνοντας το προσπέρασμα στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Όπως βλέπουμε, περίπου όσο έχασαν τα ντίζελ κέρδισαν τα ηλεκτρικά, δημιουργώντας στην ουσία ένα χάντικαπ 8 ποσοστιαίων μονάδων (το -4% των ντίζελ με το +4,4% των EVs).
Ακόμα καλύτερα τα πήγαν τα full hybrid, καταλαμβάνοντας το 24,3% της αγοράς. Αντίθετα μικρή κάμψη σημείωσε η ζήτηση για plug-in υβριδικά, που οριοθετήθηκε στο 7,9% του συνόλου (από 8,2% πέρσι). Όσο κι αν κερδίζει έδαφος ο εξηλεκτρισμός, όσο κι αν κάνει «bullying» στο πετρέλαιο (έστω για ένα μήνα), τη βενζίνη θέλει πολλά «καρβέλια» να τη φτάσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA η αμόλυβδη παραμένει ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς της Ευρώπης, με ποσοστό 36,3% και αύξηση 11% από πέρσι τέτοιο καιρό.
Μπορεί το ντίζελ συνολικά να χάνει έδαφος στη Γηραιά Ήπειρο, ωστόσο υπάρχουν χώρες που το στηρίζουν. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 10,3%, ενώ στη Ρουμανία η αύξηση έφτασε το 22,3%. Γενικότερα οι πωλήσεις τετράτροχων πήραν τα πάνω τους πανευρωπαϊκά, ανεξαρτήτως κινητήρα, πετυχαίνοντας ένα +17,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2023 και φτάνοντας τις 5,4 εκατ. μονάδες.