Η αγορά των μεταχειρισμένων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας τετράτροχος παραλληλισμός της κοινωνίας. Άλλους τους ανεβάζει, κι άλλους τους πετάει στα τάρταρα. Για παράδειγμα, κάποια αυτοκίνητα δεν προλαβαίνουν να στρίψουν από την αντιπροσωπεία κι έχουν χάσει τo μισό της αξίας τους. Κάποια άλλα, αντίθετα, μόλις χαρακτηριστούν ως «μεταχειρισμένα» βλέπουν τις τιμές τους να εκτινάσσονται. Καλή ώρα, το Ford GT.
Όταν παρουσιάστηκε το 2018, ξεκινούσε από τις 450.000 δολάρια (382.860 ευρώ). Τιμή που είχε προκαλέσει αντιδράσεις από πολύ κόσμο, κυρίως γιατί το GT δεν είχε κάποιον εξωτικό V8 ή V12 να το κινεί, αλλά τον 3.5 V6 EcoBoost του F-150 Raptor. Εννοείται σε ιδιαίτερα αναβαθμισμένη μορφή, όμως η «ρετσινιά» δεν έφευγε. Βέβαια, το GT είχε επιχειρήματα να δικαιολογήσει το αυξημένο κόστος: ανθρακονημάτινο σασί και αμάξωμα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και αεροδυναμικά βοηθήματα, εξέλιξη πρωτίστως ως αγωνιστικό για συμμετοχή στους αγώνες αντοχής, 656 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 746 Nm στις 5.900 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ. και τελική κοντά στα 350 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Audi RS 6 έχασε 107.000 ευρώ σε 3 χρόνια!
Το γεγονός ότι ουσιαστικά είναι αγωνιστικό για το δρόμο, ταυτίζει σε χαρακτήρα και φιλοσοφία το GT με το θρυλικό GT40. Τέτοιες περιγραφές περιμένουν οι συλλέκτες για «βαρέσουν» τιμές, κάτι που ισχύει στο μέγιστο βαθμό για το αμερικανικό supercar. Κάτω από 600.000 δολάρια δεν βρίσκεις GT, κι αυτό αν πρόκειται για αυτοκίνητο που έκανε τις βόλτες του. Για δείγμα που αντιμετωπίζεται ως μουσειακό έκθεμα, το αντίτιμο ξεπερνά το 1 εκατομμύριο!
Δείτε ακόμα: Μοναδικό και ελληνικό Ford GT MK1!
Το συγκεκριμένο, ας πούμε, έχει μόλις 1.372 χλμ. στο οδόμετρο. Βαμμένο σε Shadow Black και με διακριτικές ανθρακί λωρίδες Alloy κατά μήκος του αμαξώματος, είναι από τα πρώτα GT που μπορούν να πωληθούν καθώς η Ford έχει επιβάλλει 24μηνη απαγόρευση μεταπώλησης, ακριβώς για να αποτρέψει ακραίες υπερτιμολογήσεις και αισχροκέρδεια. Πατάει σε 20άρες ζάντες Satin Graphite, με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 γύρω και κόκκινες δαγκάνες της Brembo στα κεραμικά δισκόφρενα πίσω τους. Προφανώς ο ιδιοκτήτης το αγόρασε ως επένδυση, οπότε πέραν των λίγων χιλιομέτρων, η εξαιρετική κατάσταση είναι αυτονόητη. Τα 1,21 εκατ. δολάρια (1,02 εκατ. ευρώ) που έπιασε σε δημοπρασία όχι τόσο, αλλά δεν προκαλούν και έκπληξη με τόσα που έχουμε δει.