Η παρουσίαση της Ferrari F80 σήκωσε πολλή κουβέντα, κι όχι μόνο για τους αριθμούς-ρεκόρ που θέτει στα χρονικά του Μαρανέλο. Η είδηση ότι καρδιά της νέας κορωνίδας του «Cavallino» δεν είναι κάποιος V12, αλλά ένας υβριδικός V6 τούρμπο κινητήρας, έφερε θυμηδία από πάρα πολλούς φαν των Ιταλών. Οι ίδιοι, ωστόσο, υπεραμύνονται της απόφασής τους.
Η Ferrari μετέδωσε ζωντανά μια ενδιαφέρουσα συζήτηση σε πάνελ από το Μουσείο Enzo Ferrari την Τρίτη σχετικά με την ανάπτυξη της F80. Η συζήτηση κάλυψε πολλά θέματα, αλλά μια ξεχωριστή στιγμή ήρθε όταν ο Matteo Turconi, project manager της F80, εξήγησε τη λογική πίσω από την επιλογή ενός υπερτροφοδοτούμενου υβριδικού κινητήρα V6 αντί για έναν V12. Ο Turconi είπε ότι η Ferrari τελικά επέλεξε την πρώτη διαδρομή λόγω των άμεσων δεσμών της με το πρόγραμμα αγώνων αντοχής του Maranello. Και το συνόψισε με μια δήλωση που σίγουρα θα εκπλήξει ορισμένους ενθουσιώδεις: «Χωρίς αμφιβολία, αυτή τη στιγμή ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 είναι ανώτερος από έναν ατμοσφαιρικό V12. Βρεθήκαμε σε δίλημμα, αλλά κάναμε αυτό που κάνουμε πάντα: επιλέγουμε τη λύση που παρέχει τη μεγαλύτερη δυνατή δυναμική». Με άλλα λόγια, άλογα και επιδόσεις αντί ήχου και αίσθησης. Το θέμα είναι ότι πριν δυο χρόνια, ο επικεφαλής σχεδίασης (και αυτός που φιλοτέχνησε τις γραμμές της F80) έλεγε τα ακριβώς αντίθετα.
Στα τέλη του 2023, λίγο πριν την παρουσίαση της 12Cilindri στα σκαριά, ο Flavio Manzoni δήλωνε τα εξής: «Ένας twinturbo V6 ή V8 θα έκανε καλύτερη δουλειά στην απόδοση και τις επιδόσεις. Ο V12, όμως, δεν έχει ανταγωνισμό σε συναίσθημα και συγκινήσεις». Βέβαια, για να δώσουμε και λίγο δίκιο στο Μαρανέλο, άλλο επίπεδο (και ανταγωνισμό) η 12Cilindri, άλλο η F80. Όταν καλείσαι να κοντράρεις μια McLaren W1 στα 1.275 άλογα ή ένα Koenigsegg Jesko 1.500 ίππων, το συναίσθημα και ο ήχος περνούν σε δεύτερη μοίρα. Τα τούρμπο αναλαμβάνουν ρόλο πρωταγωνιστή, μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες. Αλλιώς 0-100 χλμ./ώρα σε 2,15 δλ. και 0-200 χλμ./ώρα σε 5,75 δλ., δεν έχει.
































