«Φαρμακείο» η τιμή του πιο σπορ Lada

H Lada φημίζεται πρωτίστως για το Niva. Αυτονόητα πράγματα, καθώς μιλάμε για το μακροβιότερο μοντέλο (χωρίς αλλαγή γενιάς) και ένα από τα παλαιότερα ονόματα της αυτοκίνησης. Ο μεγαλύτερος Ρώσος κατασκευαστής, όμως, βγάζει κι άλλα αυτοκίνητα, κάποια εκ των οποίων μάλιστα σπορ καταβολών. Τα Granta Sport και Vesta Sportline είναι τα πιο «αθλητικά» της γκάμας, με το δεύτερο να είναι σαφώς πιο μοντέρνο σε εξοπλισμό, καμπίνα και ηλεκτρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, παρουσιάζεται και πολύ ακριβότερο.

Αμφότερα αξιοποιούν τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.600άρη των 118 ίππων, έχοντας τους εμπρός τροχούς να περνούν την ισχύ στο οδόστρωμα μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Και τα δύο συνοδεύονται από αεροδυναμικό πακέτο και κόκκινες πινελιές, με το Vesta Sportline να αρχίζει να ανοίγει τη διαφορά από το Granta Sport στις ζάντες (17άρες αντί 16άρες), το εντονότερο spoiler πίσω, τις τραπεζοειδείς απολήξεις της κανονικότατης διπλής εξάτμισης και γενικότερα, το πιο «γυμνασμένο» και σύγχρονο παρουσιαστικό. Κάτι απολύτως λογικό βέβαια, καθώς το Granta μετράει 12 χρόνια στην αγορά και το Vesta 7, έχοντας περάσει από ανανέωση φέτος.

Μεγάλο μέρος αυτής αφορά το εσωτερικό, όπου συναντάμε καλύτερα υλικά, ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια χορταστική οθόνη αφής α λα τάμπλετ, στο κέντρο του ταμπλό. Τα μπάκετ καθίσματα και οι δερμάτινες-suede επενδύσεις είναι στάνταρ στο Sportline, όπως και η διχρωμία κόκκινου-μαύρου, μαζί με τη σπορ τριπλέτα τιμονιού-λεβιέ-πεντάλ.

Οι μηχανικοί της Lada φρόντισαν και το στήσιμο του κορυφαίου Vesta, ενισχύοντας το σασί, τοποθετώντας σκληρότερα αμορτισέρ, σφιχτότερα σταμπιλιζατέρ και ελατήρια χαμηλώματος, που φέρνουν το αμάξωμα 20 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Αλλαγές έχουμε και στην εξάτμιση, για καλύτερο ήχο, αλλά και στην πολλαπλή εισαγωγής, για καλύτερη αναπνοή του κινητήρα. Αναβαθμίσεις που αυξάνουν την απόδοση από τα 106 στα 118 άλογα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική που αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Πάνω-κάτω ίδια νούμερα συνοδεύουν το Granta Sport, με τα δυο Lada ωστόσο να απέχουν παρασάγγας σε δυναμικά χαρακτηριστικά και οδηγική απόλαυση, όπως αναφέρουν οι Ρώσοι. Κάτι που ισχύει και για την τιμή.

Το Granta Sport ξεκινάει από τα 1.249.900 ρούβλια, που αντιστοιχούν σε μόλις 12.706 ευρώ. Το πιο καινούργιο Vesta Sportline αντίθετα, ανοίγει την γκάμα από πολύ ψηλότερα. Σχεδόν στο διπλό κόστος, για την ακρίβεια. Η βασική τιμή του πιο σπορ Lada τοποθετείται στα 2.173.500 ρούβλια, που ισοδυναμούν με 22.100 ευρώ! Αν ο υποψήφιος αγοραστής θέλει τους επιπλέον χώρους του Liftback δε, θα πρέπει να καταβάλλει τουλάχιστον 2.208.500 ρούβλια (22.459 ευρώ)!

Get it on Google Play Download on the App Store