Η 164 αποτελεί κεφάλαιο για την Alfa Romeo. Παρουσιάστηκε το 1987 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1998, αντικαθιστώντας την 90 και λανσάροντας τεχνοτροπίες που αργότερα θα εξελίσσονταν συνώνυμα της ιταλικής φίρμας. Το τριψήφιο όνομα ήταν η σημειολογική, ο κινητήρας Twin Spark η ιστορική.
Οι περισσότεροι γνωρίζουμε την 2.0 V6 Turbo, με τον καλλίφωνο και εκρηκτικό υπερτροφοδοτούμενο των 205 ίππων. Κορυφαία έκδοση πάντως, δεν ήταν άλλη από την QV και τον καλλίφωνο «Busso» στο μηχανοστάσιο. Ο ατμοσφαιρικός 3.0 V6 κυκλοφόρησε σε αποδόσεις 215-230 ίππων, με την τελευταία να δίνει ζωή στις μεγάλες εκδόσεις. Πέρα από τις QV και Q4, εμφανίστηκε ακόμα μία. Η πιο κραυγαλέα εμφανισιακά από όλες, με το απλούστατο συνοδευτικό του γράμματος «S». Η 164 S ήταν η «αγωνιάρα» παραλλαγή της QV, φέροντας σε μεγάλο βαθμό το ίδιο αμάξωμα, με το δυναμικό body kit αποτελούμενο από έντονες πλαϊνές ποδιές, splitter στον εμπρός προφυλακτήρα και ποδιά στον πίσω. Η διαφορά της S έγκειται στη σταθερή αεροτομή, που ήταν έξτρα στην QV. Οι πολυάκτινες ζάντες της OZ και οι διπλές τραπεζοειδείς απολήξεις για την εξάτμιση της εικονιζόμενης, είναι aftermarket.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν οι δερμάτινες επενδύσεις και ο ξύλινος επιλογέας του 5τάχυτου κιβωτίου, με το ατσούμπαλο (όπως όλα τα τιμόνια της εποχής με αερόσακο) τιμόνι να αποτελεί τη μοναδική παραφωνία στην elegant καμπίνα.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον ίδιο κινητήρα, ο οποίος χάριζε επιδόσεις παρεμφερείς της QV, τουτέστιν 7,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 240 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη μας έρχεται από το 1991 και έχει πάνω από 215.000 χλμ. στο κοντέρ, αλλά αν εξαιρέσεις μια ρωγμή στο παρμπρίζ κρατιέται εξαιρετικά. Ακόμα καλύτερη η τιμή, που ορίζεται στις 4.300 δολάρια (4.034 ευρώ).