Ο κάθε οδηγός οφείλει να κάνει κάποιους βασικούς ελέγχους στο αυτοκίνητό του σε τακτικά διαστήματα, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα βασικά του μέρη λειτουργούν σωστά, προς αποφυγή τυχόν βλαβών αλλά και ατυχημάτων. Το να περιμένει κανείς την στιγμή του service για να τσεκάρει ο μηχανικός ότι κάτι πάει στραβά, είναι πάρα πολύ αργά.
Δεν χρειάζεται για παράδειγμα να είναι κάποιος ειδικός για να δει αν ένα λάστιχο έχει χάσει αέρα ή αν χρειάζεται συμπλήρωμα λιπαντικού στον κινητήρα. Είναι ορισμένα πολύ απλά πράγματα, τα οποία άλλωστε αναφέρουν οι κατασκευαστές στα βιβλία χρήσης. Ωστόσο, αυτά ορισμένοι «ξερόλες» δεν θα ανοίγουν ποτέ, γιατί πολύ απλά τα γνωρίζουν καλύτερα, ακόμα και από την εταιρία που έχει φτιάξει το αυτοκίνητο.
Παρόλα αυτά υπάρχουν και οι υπερβολές, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση. Εταιρεία προτείνει πριν ο οδηγός ξεκινήσει, να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στα 15 ακόλουθα σημεία:
- Είναι τα ελαστικά άθικτα;
- Είναι το προφίλ των ελαστικών σωστό;
- Είναι η πίεση των ελαστικών σωστή;
- Λειτουργούν οι προβολείς, τα φώτα πέδησης (στοπ) και οι δείκτες κατεύθυνσης (φλας);
- Φέρει το παρμπρίζ ζημιές;
- Βρίσκεται η στάθμη του λαδιού του κινητήρα, του υγρού φρένων και του ψυκτικού μέσου στο σωστό επίπεδο;
- Καλύπτεται η είσοδος αέρα στο χώρο του κινητήρα;
- Καλύπτονται οι αεραγωγοί ή η είσοδος αέρα μπροστά από το παρμπρίζ;
- Λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες και το σύστημα πλύσης κρυστάλλων καθώς επίσης και τα μάκτρα υαλοκαθαριστήρων;
- Βρίσκεται η στάθμη του υγρού των υαλοκαθαριστήρων σε ικανοποιητικό επίπεδο;
- Έχουν παγώσει τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων;
- Είναι εντάξει όλα τα εξαρτήματα του συστήματος της ζώνης ασφαλείας; Είναι καθαρές οι ζώνες ασφαλείας ή ασφαλίζουν σωστά οι αγκράφες των ζωνών ασφαλείας;
- Είναι το σπόιλερ άθικτο;
- Φαίνεται να υπάρχουν χαλαρωμένα τμήματα και εξαρτήματα στο όχημα;
- Υπάρχουν λεκέδες λαδιού ή άλλα υγρά κάτω από το όχημα;
Από όλα τα παραπάνω, ζήτημα είναι αν κάποιος οδηγός κάνει έλεγχο σε ένα μόνο σημείο, πριν μπει στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει. Ουσιαστικά είναι πραγματικά αδύνατο για παράδειγμα να σκύβει κάθε φορά να δει αν υπάρχουν λεκέδες λαδιού κάτω από το όχημα, πόσο δε μάλλον το βράδυ. Έστω όμως μια φορά την εβδομάδα, ένας περιμετρικός οπτικός έλεγχος δεν βλάπτει, ενώ έστω κάθε μήνα καλό είναι να ελέγχεται και ο χώρος του κινητήρα για τυχόν διαρροές και μείωση της στάθμης των διαφόρων υγρών.