Δεν υπάρχει φίλος του αυτοκινήτου, όχι συγκεκριμένα Alfisti, που να μην ενθουσιάστηκε όταν έκανε την εμφάνισή της η Giulia GTA. Πριν από αυτές, τελευταία φόρα που τα τρία θρυλικά γράμμα μπήκαν σε Alfa Romeo ήταν το 2006, στο πίσω μέρος της 147. Έναν χρόνο νωρίτερα, είχε τερματιστεί η παραγωγή της 156 GTA. Της τελευταίας Gran Turismo Allegerita μπερλίνας, μέχρι τον ερχομό της Giulia, η οποία ουσιαστικά διαδέχεται -φύσει και θέσει- την 156 GTA.
Για να είμαστε ακριβείς, αντίστοιχο της 156 GTA δύσκολα θα υπάρξει. Και αυτό, λόγω του ανεπανάληπτου 3.2 V6 «Busso» που ήταν πρωταγωνιστής της όλης ύπαρξης. Ο θρυλικός ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3.179 κ.εκ., που άφησε εποχή με την αλησμόνητη μελωδία του, έχει σταματήσει εδώ και χρόνια να συνιστά μέλος της μιλανέζικης γκάμας. Ποια καλύτερη εναλλακτική, από μια 156 Gran Turismo Alleggerita. Το προτελευταίο μοντέλο που φόρεσε τα τρία μυθικά γράμματα (τελευταία η αντίστοιχη 147), ήταν ταυτόχρονα το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ανέβασε τον πήχη για τα μπροστοκίνητα. Σε μια εποχή όπου οι εμπρός τροχοί μετέφεραν στην καλύτερη λίγο πάνω από 200 άλογα, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να στρίψουν, οι Ιταλοί έφτασαν στα 250 στις 6.200 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ., πάντα συνοδεία των «φωνητικών» του Busso.
Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές για τα μέτρα του 2002, όταν και παρουσιάστηκε η 156 GTA, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,3 δλ. (για την χειροκίνητη 6τάχυτη) και την τελική να φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Η κατακόκκινη που βλέπουμε μας έρχεται ακριβώς από εκείνη τη χρονιά και είναι, πραγματικά, λες και μας μεταφέρει στη στιγμή που βγήκε από το εργοστάσιο. Αψεγάδιαστη μέσα-έξω και μηχανικά, με τα πάντα να διατηρούνται σε κατάσταση καινούργιου και να υπάρχει μέχρι εργοστασιακή κουκούλα της Alfa Romeo για την προστασία του αισθησιακού αμαξώματος. Αυτό που εντυπωσιάζει πάνω από όλα, ωστόσο, είναι το πόσα χιλιόμετρα (δεν) έχει γράψει.
Η αγγελία αναφέρει μόλις 132 χλμ., και ενώ θα μπορούσε να είναι τυπογραφικό αντί 132.000 χλμ. (οδόμετρο δεν φαίνεται στις φωτογραφίες), η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι τέτοια που δεν σου φαίνεται παράλογο να έχει τόσα λίγα χιλιόμετρα. Με αυτό κατά νου, παράλογη δεν λες ούτε την τιμή των 35.700 ευρώ.