Αποτελούν την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και λόγος αγοράς -ή όχι- ενός μοντέλου. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, πλέον κοιτάζει πρώτα περισσότερο τον αριθμό ή τη διάμετρο της «βιτρίνας» στην καμπίνα παρά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου! Εκτός από μόδα, όμως, οι οθόνες είναι και επικίνδυνες.
Σύμφωνα με την Καναδική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Canadian Automobile Association), οι οθόνες των συστημάτων πολυμέσων αποσπούν ολοένα περισσότερο την προσοχή των οδηγών από το δρόμο, ξεπερνώντας σε αρκετές περιπτώσεις το αντίστοιχο φαινόμενο της ομιλίας στο τηλέφωνο! Όπως αναφέρει ο υπεύθυνος δημοσίων υποθέσεων της CAA, Ian Jack, «η τεχνολογία των νέων μοντέλων γίνεται σταδιακά τόσο πολύπλοκη, ώστε ο ανθρώπινος εγκέφαλος δυσκολεύεται να επεξεργαστεί τις πληροφορίες. Το μυαλό υπερφορτώνεται ακριβώς τη στιγμή που πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένο, σε ένα και μόνο σκοπό: την οδήγηση».
Η κατάσταση μάλιστα έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, ώστε οι Καναδοί ετοιμάζουν καμπάνια αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στην ενημέρωση των οδηγών σχετικά με την επικινδυνότητα που ενέχει η ενασχόληση με τις οθόνες και τα συστήματα infotainment. Μια έρευνα από το πανεπιστήμιο της Γιούτα και το Ίδρυμα AAA τοποθετεί το χρόνο της απόσπασης προσοχής μέχρι τα 48 ολόκληρα δευτερόλεπτα, αναλόγως το σύστημα πολυμέσων και τη λειτουργία! Σχεδόν 1 λεπτό, δηλαδή, όπου το βλέμμα του οδηγού αφαιρείται από το οδόστρωμα, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε πως ακόμα και ελάχιστα δευτερόλεπτα αρκούν για να αποβούν μοιραία.
Καθόλου τυχαία η συνάρτηση των θανατηφόρων τροχαίων με την απόσπαση προσοχής, που για το 2018 αφορούσε στον Καναδά το 1 στα 4 περιστατικά. Οι ειδικοί τονίζουν πως αφηρημάδα κατά την οδήγηση επηρεάζει στον ίδιο βαθμό τα αντανακλαστικά και το χρόνο αντίδρασης, με τη χρήση αλκοόλ και λοιπών ουσιών!