Το πρώτο Focus RS κατέχει περίοπτη θέση στις καρδιές των εραστών του αυτοκινήτου. Το 2002 η Ford στην ουσία έφερε το Focus WRC στους δρόμους, μείον δυο διαφορικά και 100 άλογα, ανεβάζοντας ολοκληρωτικά επίπεδο την κατηγορία των hot hatches.
Η παραγωγή ολοκληρώθηκε ένα χρόνο αργότερα και έπειτα από 4.501 κομμάτια. Τη σήμερον ημέρα τα Focus RS MK1 αποτελούν φετίχ για συλλέκτες και petrolheads, κάτι που αποτυπώνεται στις τιμές των μεταχειρισμένων. Ένα εργοστασιακό και άψογα συντηρημένο δείγμα μπορεί να ξεπεράσει τις 40.000 ευρώ, ενώ ακόμα και τα λιγότερο προσεγμένα σπάνια βρίσκονται για λιγότερες από 15.000. Φυσικά, η κοστολόγηση επαφίεται αποκλειστικά στον εκάστοτε πωλητή. Δεν απαγορεύει κανείς σε κάποιον να ζητήσει και 60 χιλιάρικα για ένα RS MK1. Με αυτά κατά νου, οι 35.000 ευρώ που θέλει ένας συμπατριώτης μας κρίνονται μέχρι και νορμάλ για τα δεδομένα του μοντέλου. Ειδικά όταν μπαίνει στην κουβέντα ο πολύ χαμηλός αριθμός χιλιομέτρων.
Το εικονιζόμενο RS, με την πολύ καλαίσθητη πινελιά του λευκού χρώματος στις 18άρες OZ, σύμφωνα με την αγγελία έχει μόλις 10.500 χλμ.! Η περιγραφή δεν αναφέρει λεπτομέρειες, αλλά λαμβάνοντας υπόψη πως ο 2.0λιτρος Zetec τούρμπο είναι βελτιωμένος στα 310 άλογα ενδέχεται τα λίγα χιλιόμετρα να προέρχονται από rebuild. Να θυμίσουμε πως εργοστασιακά αποδίδει 215 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 310 Nm στις 3.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και μπλοκέ διαφορικού της Quaife. Το 0-100 χλμ./ώρα αποτελούσε υπόθεση 6,7 δλ. και η τελική έφτανε στα 232 χλμ./ώρα, την ώρα που το 80% των εξαρτημάτων (μεταξύ των οποίων το φουσκωμένο αμάξωμα, τα 4πίστονα φρένα της Brembo, τα μπάκετ της Sparco και την σκληρότερη ανάρτηση) είναι διαφορετικό σε σχέση με τα απλά Focus 1ης γενιάς.