H Toyota παραδέχτηκε πρόσφατα ότι το πείραμα με το Mirai απέτυχε. Οι πωλήσεις δεν είναι ούτε κατ’ ελάχιστο κοντά στους προσδοκώμενους στόχους, με αποτέλεσμα το project των κυψελών καυσίμου να εγκαταλείπεται σταδιακά από το Αΐτσι. Mirai 3ης γενιάς δεν πρόκειται να δούμε, κοντολογίς. Το σημερινό της 2ης, όμως, υπάρχει σε στοκ. Και κάπως πρέπει να φύγουν αυτά τα αυτοκίνητα. Η λύση; Δραματική έκπτωση στην τιμή.
Οι αντιπροσωπείες της ιαπωνικής εταιρίας στην Αμερική πρακτικά «χαρίζουν» το σεντάν FCEV, μειώνοντας περίπου 70% το κόστος αγοράς! Πολύ καλά διαβάσετε. Η Toyota ζητάει μόνο ένα 30% της αρχικής αξίας του Mirai Limited, η οποία τοποθετείται στις 67.115 δολάρια (61.944 ευρώ). Πόσο πρέπει να καταβάλλει ο υποψήφιος αγοραστής; Μόλις 27.115 δολάρια (25.025 ευρώ)! Σαράντα ολόκληρες χιλιάδες (και αριθμητικά: 40.000) δολάρια κάνει έκπτωση η Toyota, κατεβάζοντας την τιμή του Mirai σε επίπεδα καλοεξοπλισμένου Camry. H μείωση του κόστους δεν αφορά αυτοκίνητα του βασικού εξοπλιστικού επιπέδου XLE, που ξεκινά από τις 50.190 δολάρια (46.325 ευρώ), αλλά ουδείς ενδιαφερόμενος θα «χαλαστεί». Ίσα ίσα, που με λίγο πάνω από 27.000 δολάρια/25.000 ευρώ αγοράζεις την πλούσια έκδοση.
Στο απίστευτο πακέτο της Toyota, ωστόσο, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αστερίσκος. Ένας από τους βασικούς λόγους, για την ακρίβεια, που το Mirai δεν πουλάει στις Η.Π.Α. Το δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο περιορίζεται σε μόλις 55 σταθμούς σε όλη τη χώρα, ενώ η Shell ανακοίνωσε πρόσφατα πως κλείνει τους 7 εξ αυτών. Αν έχεις Mirai στην Αμερική, δηλαδή, μπορείς να του βάλεις καύσιμο σε πολύ συγκεκριμένα σημεία, ασχέτως του πού μένεις. Για παράδειγμα, κάποιοι χρειάζεται να κάνουν ολόκληρο ταξίδι 300 χλμ. μόνο και μόνο για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ! To Mirai έχει κάνει μέχρι 1.003 χλμ. με ένα φουλάρισμα, οπότε στην προκειμένη αφαιρείς επιτόπου μια 300άρα απλά για την επίσκεψη στο πρατήριο.