Η ποιότητα της ασφάλτου είναι μείζονος σημασίας για την ασφάλεια αλλά και την άνεση που προσφέρει κάθε όχημα που πατάει στο δρόμο, γεγονός που το γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια μεγάλη βελτίωση στους αυτοκινητόδρομους, ωστόσο στις πόλεις και ειδικά μακριά από αυτές οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με πολλές λακκούβες και άσφαλτο «γυαλί». Όταν δε βρέχει, τότε η κατάσταση γίνεται πολύ χειρότερη και επικίνδυνη.
Δείτε ακόμα: Νέο φθηνό SUV Geely Coolray για την Ευρώπη
Πολύ μακριά από τη χώρα μας και συγκεκριμένα στην Ινδία όπου και εκεί οι δρόμοι δεν φημίζονται για την ποιότητά τους, ολοκληρώθηκε ένα τιτάνιο έργο ασφαλτόστρωσης 100.000 χιλιομέτρων. Μάλιστα έγινε χρήση και πλαστικών απορριμμάτων που προέρχονταν από ανακύκλωση, καθώς η Ινδία έχει τεράστιο πρόβλημα με τους τόνους των πλαστικών που πετάγονται στα σκουπίδια καθημερινά.
Το έργο ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, μετά την ανακοίνωση το 2016 του Υπουργού Μεταφορών, ότι τα πλαστικά απορρίμματα θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή δρόμων. Οι καινούργιοι δρόμοι περιέχουν έως 8% πλαστικό και το υπόλοιπο είναι άσφαλτος. Για κάθε χιλιόμετρο ασφαλτόστρωσης έγινε χρήση περίπου 9 τόνων ασφάλτου και ενός τόνου ανακυκλωμένου πλαστικού.
Δείτε ακόμα: Ποιες χώρες είναι τα «σκραπ» της Ευρώπης;
Ωστόσο, η κυβέρνηση της Ινδίας δεν σταματά εδώ, αφού προγραμματίζει να στρώσει και άλλους δρόμους με αυτό το μείγμα. Σίγουρα καλό θα ήταν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Ινδίας και άλλα κράτη, έτσι ώστε τα άχρηστα πλαστικά να φανούν κάπου χρήσιμα.
Σύμφωνα με την Jamshedpur Utility and Services Company (JUSCO), η οποία ανήκει στον όμιλο Tata, όταν τα πλαστικά απορρίμματα ενωθούν με καυτή άσφαλτο, τότε το μείγμα που προκύπτει είναι πιο ανθεκτικό και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, από την απλή άσφαλτο. Εκτός από το ότι αντέχει περισσότερο στο νερό και στις υψηλές θερμοκρασίες, κοστίζει λιγότερο και δεν εκπέμπει τοξικά αέρια.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητο τράκαρε σε λεωφορείο με 208 χλμ./ώρα!