Όποτε βγαίνει αυτοκίνητο του Group B, ομολογκασιόν ή αγωνιστικό, σε δημοπρασία γνωρίζουμε εκ των προτέρων πως αφενός θα το «κυνηγήσουν» οι συλλέκτες, αφετέρου πως θα πρέπει να καταβάλλουν τεράστια ποσά για να το αποκτήσουν. Ό,τι είπαμε πολλαπλασιάστε το επί δύο, για αυτή τη μοναδική περίπτωση ενός Peugeot 205 T16 και ενός Citroen BX 4TC που βγαίνουν στο σφυρί μαζί.
Οι δυο πολύ σπάνιοι Γάλλοι (ειδικά το BX 4TC) δημοπρατούνται από την RM Sotheby’s, σε μια από τις πολύ σπάνιες φορές που δυο τέτοια αυτοκίνητα αποτελούν μέρος του ίδιο στοκ. Το 205 T16 το βλέπουμε πιο συχνά σε δημοπρασίες, όμως εσχάτως αρχίζει να εμφανίζεται και το κτηνώδες Citroen. Αμφότερα από τη χρυσή εποχή των homologation specials του Group B, με το Peugeot να έχει από πίσω μια αγωνιστική κληρονομιά νικών και τίτλων, αλλά το BX να ποντάρει στην ακόμα μεγαλύτερη σπανιότητά του.
Για τις ανάγκες έγκρισης τύπου χρειαζόταν η κατασκευή έως 200 κομματιών της έκδοσης παραγωγής, όμως τελικά φημολογείται πως συναρμολογήθηκαν μόνο 105 BX 4TC, λόγω της ακύρωσης του Group B. Από αυτά κατάφεραν να βρουν αγοραστή τα 62, εκ των οποίων λέγεται ότι σήμερα διασώζονται λιγότερα από 30. Την κίνηση του BX 4TC με την αγωνιστική εμφάνιση και γονίδια, αναλαμβάνει ένα 2.2 λτ. υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο, απόδοσης 200 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και με ροπή 294 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου σε όλους τους τροχούς και μπλοκέ διαφορικά στους δύο άξονες, ενώ η υδροπνευματική ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω. Το μήκους 4,5 μ. αμάξωμα και βάρους 1.280 κιλών διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.
Το 205 T16 από τη μεριά του είναι σημαντικά μικρότερο σε διαστάσεις (3.820 χλστ. μήκος) και κεντρομήχανο, όμως η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου 1.77λτ. είναι παρόμοια (200 ίπποι στις 6.750 σ.α.λ. και 255 Nm στις 4.000 σ.α.λ.). Το 5άρι χειροκίνητο και τα μπλοκέ διαφορικά είναι επίσης παρόντα, όμως χάρις στο χαμηλότερο βάρος (1.100 κιλά) τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται μόλις σε 6,0 δλ. Λόγω κοντύτερης κλιμάκωσης πάντως, η τελική είναι χαμηλότερη από του BX 4TC (211 χλμ./ώρα).
Όποιος θέλει να αποκτήσει και τα δύο, θα πρέπει να έχει στο μυαλό (και τον τραπεζικό λογαριασμό) αρκετά πάνω από μισό εκατ. ευρώ. Το BX 4TC αναμένεται να πιάσει 100.000-150.000 δολάρια (89.820-134.730 ευρώ) και το 205 T16 350.000-450.000 δολάρια (314.370-404.190 ευρώ).