Οι κατασκευαστές έχουν «λυσσάξει» με τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, κάνοντας αγώνα μεταξύ τους για το ποιος θα λάβει πρώτος έγκριση για όσο το δυνατόν υψηλότερο επίπεδο χρήσης σε δημόσιους δρόμους. Προς το παρόν το πλεονέκτημα βρίσκεται στη μεριά της Mercedes, αφήνοντας την Tesla να παλεύει με νομικούς και τεχνολογικούς δαίμονες. Όπως φαίνεται, ωστόσο, λίγο ενδιαφέρει το καταναλωτικό κοινό τόσο η μία, όσο και η άλλη περίπτωση.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η S&P Global Mobility ο κόσμος ναι μεν θέλει να έχει τη συνδρομή της τεχνολογίας κατά την οδήγηση, αλλά όχι ολοκληρωτικά. Να τους βοηθά, δηλαδή, το αυτοκίνητο, όχι να πηγαίνει μόνο του. Με άλλα λόγια, αυτό που ζητούν οι αγοραστές από ένα νέο αυτοκίνητο είναι επικουρικά συστήματα, όχι αυτόνομη κίνηση. Οι αριθμοί από την έρευνα της S&P, που περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη (όπως Κίνα, Αμερική, Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία), τα λένε όλα.
Το 82,5% των ερωτηθέντων δήλωσε πως το πρώτο σύστημα που θέλει σε ένα νέο αυτοκίνητο, είναι η αναγνώριση τυφλών σημείων. Ακολούθησε με 80,3% η βοηθητική κάμερα του κεντρικού καθρέπτη, ενώ τρίτα στις προτιμήσεις του κοινού έμειναν η προειδοποίηση σύγκρουσης και το αυτόματο φρενάρισμα (80%). Ελάχιστα κάτω από αυτά έρχονται τα συστήματα νυχτερινής όρασης, με ποσοστό 79,8%, που ήταν και από τα πρώτα των επικουρικών σε αυτοκίνητα παραγωγής (πίσω στο 2000, από την Cadillac). H διαφορά των 5 αυτών τεχνολογιών με εκείνες της αυτόνομης οδήγησης, προξενεί εντύπωση.
Το πιο δημοφιλές «αναρχοαυτόνομο» σύστημα δεν φτάνει ούτε στο 65% (64,9%), αφορώντας την ανάληψη του ελέγχου από το αυτοκίνητο στην εθνική οδό. Η ξεκούραση στα μακρινά ταξίδια είναι αυτό που προσελκύει τον κόσμο στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία και πάλι βρίσκεται πολύ πίσω από το προαναφερθέν top 5. Ελάχιστα πίσω έρχεται το αυτόματο παρκάρισμα (64,5%), με την αυτόνομη οδήγηση σε πόλη τρίτη (63,7%). Βλέπουμε δηλαδή πως όσα συστήματα συγκεντρώνουν αγοραστικό ενδιαφέρον, αφορούν διαδικασίες που μας ταλαιπωρούν στην καθημερινή οδήγηση. Να διευκρινίσουμε κάτι εδώ: το 63,7% αφορά οδήγηση στην πόλη, αλλά για συστήματα που επιτρέπουν στον οδηγό μόνο να παίρνει τα χέρια από το τιμόνι (Επίπεδο 2). Η ίδια τεχνολογία, αλλά που να επιτρέπει και την αφαίρεση του βλέμματος από το δρόμο (Επίπεδο 3), είναι στο 63,1%.
Τελευταία και καταϊδρωμένη έρχεται η επιδίωξη του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας: το project του πλήρως αυτόνομου οχήματος. Με το ζόρι πέρασε το 60% στις προτιμήσεις του κοινού (61%), πάνω από 21% μακριά από την τεχνολογία που συγκεντρώνει το περισσότερο ενδιαφέρον.