Τα συστήματα ασφαλείας αυξάνονται και πληθύνονται στα σύγχρονα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανόμενα πλέον στο βασικό εξοπλισμό αρκετών νέων μοντέλων. Η Dacia δεν συμμερίζεται την ίδια άποψη, κάτι που της στοιχίζει στις βαθμολογίες του Euro NCAP. Ο λόγος, ωστόσο, δεν είναι μόνο ο περιορισμός του κόστους.
Όπως εξήγησε στο βρετανικό Top Gear ο CEO της γαλλορουμανικής εταιρίας, Denis Le Vot, κάποια από τα επικουρικά συστήματα δεν περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των Dacia, πολύ απλά, γιατί δεν τα θέλουν οι αγοραστές: «Πολλοί απενεργοποιούν το σύστημα διατήρησης λωρίδας. Αυτό το κάνεις γιατί είσαι άνθρωπος, αξιολογείς την κατάσταση και απενεργοποιείς την τεχνολογία. Εμείς, με τη σειρά μας, δεν το τοποθετούμε στο στάνταρ εξοπλισμό. Αφού ο κόσμος δεν το θέλει, γιατί να του πουλήσουμε;»
O Le Vot επεξήγησε πως πρόκειται για τακτική προτεραιοτήτων από τη Dacia, η οποία δίνει περισσότερη βάση στη δομική αντοχή των αυτοκινήτων κατά τη σύγκρουση, αλλά διατηρεί τις επιφυλάξεις της σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας: «Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα η τεχνολογία των επικουρικών συστημάτων. Ξέρετε πως παίρνουμε πολύ σοβαρά την παθητική ασφάλεια, γιατί νοιαζόμαστε για την ακεραιότητα του κόσμου. Η ενεργητική ασφάλεια, όμως, συνιστά κάτι εντελώς διαφορετικό… Πολύ φιλοσοφικό, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες, αλλά στο τέλος όλα είναι θέμα επιλογών. Νοιαζόμαστε πάρα πολύ για την παθητική ασφάλεια, αλλά η ενεργητική δεν βρίσκεται τόσο ψηλά στις προτεραιότητες μας».
Το πόρισμα του Euro NCAP στις δοκιμές πρόσκρουσης των Sandero Stepway και Logan, που απέσπασαν 2 αστέρια, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η προστασία κατά τη σύγκρουση είναι αξιοσέβαστη, με επιδόσεις που αν δεν υπήρχαν ελλείψεις σε άλλους τομείς θα απέφεραν βαθμολογία 4 αστεριών». Όπου «ελλείψεις», βάλτε «επικουρικά συστήματα». Το Sandero είχε πετύχει 71% στην προστασία ενηλίκων και 72% στα παιδιά, όμως σε πεζούς (που επηρεάζεται πολύ από την παρουσία ή μη της αντίστοιχης τεχνολογίας αναγνώρισης) και επικουρικά συστήματα είχε σκοράρει 41% και 42%. Ομοίως για το Logan, με 70% και 72% για παιδιά και ενήλικες, αλλά 41% και 42% σε πεζούς και συστήματα.