Ότι τα ντίζελ έχουν αρχίσει να μπαίνουν στο περιθώριο, είναι γνωστό. Οι κατασκευαστές, ο ένας μετά τον άλλον, ανακοινώνουν πλάνα για κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων από τις γκάμες. Η Citroen αποτελεί την τελευταία προσθήκη, έστω όχι ευθέως.
Η γαλλική εταιρία προσφέρει κανονικά τον 1.5 BlueHDi στα C3, C3 Aircross, C4 C-Cross, C4 SpaceTourer, C5 Aircross και C-Elysée, όμως το νέο C5 X προσφέρεται μόνο ως βενζινοκίνητο, plug-in υβριδικό και ηλεκτρικό. Μια γεύση από το τι έπεται στην επόμενη «φουρνιά» Citroen, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ήρθε η δήλωση του CEO της εταιρίας, Vincent Cobée: «Οι ντίζελ κινητήρες δεν έχουν μέλλον. Πριν 5 χρόνια, σε κάποιες κατηγορίες καταλάμβαναν μέχρι το 80% της αγοράς. Πέρσι, το ποσοστό έπεσε κάτω από 50%. Σε 3 ή 4 χρόνια, δεν αποκλείεται να πέσει κάτω από 15%.»
Κινητήρες πετρελαίου χρησιμοποιεί και η Peugeot, με τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων να προσφέρεται στο ολοκαίνουργιο 308. Κάτι που σημαίνει πως ναι μεν οι Γάλλοι ετοιμάζουν τα ντίζελ για «σύνταξη», αλλά δεν βιάζονται. Όπως λέει κι ο ίδιος, ο Cobée, ακόμα κρατάνε ένα 50% στην αγορά – κι αυτό, παρά το «κυνήγι» που δέχονται και τα κίνητρα που δίδονται σε διάφορες χώρες, για αγορά ηλεκτρικών ή υβριδικών. Το ρολόι πάντως, είτε αργά είτε γρήγορα, μετράει σταθερά αντίστροφα…