Πέρσι η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε μια μεγαλοπρεπέστατη «κωλοτούμπα», όταν ανακοίνωσε πως η αρχική απόφαση για κατάργηση των θερμικών κινητήρων πλέον του 2035, αναιρείται. Για την ακρίβεια τροποποιείται, αφήνοντας την ελευθερία στις μηχανές εσωτερικής καύσης και μετά το ’35, αρκεί να καταναλώνουν eFuels. Σύμφωνα με τη BMW, όμως, κι αυτό συγκαταλέγεται στα πολλά ημίμετρα της Κομισιόν.
Ο CEO της φίρμας, Oliver Zipse, μίλησε για την επερχόμενη διάδοση των βιοκαυσίμων, κατηγορώντας επί της ουσίας τα νομοθετικά όργανα της Ευρώπης για κρυφές ατζέντες και υποκρισία. «Όλα δείχνουν ότι η Ε.Ε., μέσω των eFuels, πάει πάλι να καταργήσει τους θερμικούς κινητήρες, αλλά τώρα από την πίσω πόρτα. Οι νομοθέτες απλά είπαν “βάλτε eFuel στα μοτέρ μετά το 2035, αν θέλετε να τα κρατήσετε”, δίχως να παρουσιάσουν το παραμικρό πλάνο για βελτίωση των υποδομών, ενημέρωση του κοινού, κίνητρα αγοράς. Τίποτα, δηλαδή, από ό,τι έκαναν για τα ηλεκτρικά. Αν το ισχύον πλαίσιο μείνει ως το 2035, τότε ουσιαστικά θα οδηγηθούμε στο ίδιο αποτέλεσμα (σ.σ. κατάργηση Μ.Ε.Κ.) δια της τεθλασμένης», είναι τα λόγια-προειδοποίηση του Zipse.
Τα οποία έχουν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αν βάλουμε στην εξίσωση πως η BMW πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά από κάθε άλλη φορά. Στο πρώτο μισό του έτους το μερίδιο των EVs στις συνολικές πωλήσεις έφτασε το 15,7%, σημειώνοντας άνοδο 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αν περιλάβουμε και τις πωλήσεις ηλεκτρικών Mini και Rolls-Royce, το ποσοστό ανεβαίνει στο 24,6% και τις 190.614 μονάδες. Συγκριτικά με τα 250 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης (στις 27 χώρες της Ε.Ε.), όμως, σταγόνα στον ωκεανό. Εξ ου και οι έντονες ανησυχίες του αφεντικού της BMW: «Οι πιο σημαντικές συνεισφορές στην προστασία του περιβάλλοντος είναι αυτές που μπορούμε να κάνουμε σήμερα. Με άλλα λόγια, κάθε τόνος CO2 που μπορούμε να εξοικονομήσουμε σήμερα –όχι κάποια στιγμή στο μέλλον– είναι καίριας σημασίας. Αυτό συνεπάγεται επίσης την απαίτηση και την προώθηση της χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε CO2, όπως τα eFuels, όσο το δυνατόν γρηγορότερα και ευρύτερα».