O μύθος της E46 στέκει αγέρωχος στην κληρονομιά των M3. Mια 16ετία μετά το τέλος παραγωγής της, η τελευταία ατμοσφαιρική straight six BMW M λατρεύεται όσο λίγα αυτοκίνητα. Μια λατρεία που, πολύ συχνά, μεταφράζεται σε υψηλότατα ποσά σε αγγελίες μεταχειρισμένων και δημοπρασίες. Εν προκειμένω τόσο ψηλά, που η τιμή ξεπερνά το κόστος αγοράς μιας ολοκαίνουργιας M3 Competition.
Η Βαυαρή μας έρχεται από το 2003 και μηχανολογικά, αποτελεί το ιδανικό δείγμα E46. Εξοπλισμένη με το 6άρι χειροκίνητο και έχοντας τον εξακύλινδρο εν σειρά των 3.2 λίτρων σε απολύτως εργοστασιακή μορφή, η συγκεκριμένη M3 δεν απέχει ιδιαίτερα από το να χαρακτηριστεί «καινούργια». Το οδόμετρο αναφέρει 7.563 μίλια (12.171 χλμ.) και άπαντα μέρη (μηχανικά, αμάξωμα, εσωτερικό) έχουν διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση. Ο προηγούμενος (και παράλληλα πρώτος)ιδιοκτήτης έριξε αρκετά χρήματα στα εξτρά, προσθέτοντας στον εξοπλισμό τις 19άρες ζάντες, ηλιοροφή, σύστημα πλοήγησης και ηχοσύστημα Harman/Kardon.
Ο θεσπέσιος S54 των 3.246 κ.εκ. παραμένει στα 343 άλογα στις 7.900 σ.α.λ. και τα 365 Nm στις 4.900 σ.α.λ., με τον κόφτη στις 8.200 και τον απίστευτο ήχο για συνοδεία. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 5,2 δλ. και η τελική ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 250 χλμ./ώρα, δείγμα της απολύτου εργοστασιακής φύσης που έχει διατηρηθεί η εν λόγω «Μπέμπα». Κάτι, βέβαια, που φαίνεται ξεκάθαρα στην τιμή.
Το αυτοκίνητο πωλείται έναντι 79.900 δολαρίων (73.000 ευρώ) και ξεπερνά σε κοστολόγιο όχι απλά την καινούργια M3, αλλά ακόμα και την κορυφαία Competition των 510 ίππων! Στις Η.Π.Α. η M3 G80 Competition ξεκινά από τις 72.800 δολάρια (66.476 ευρώ), κάτι που σημαίνει πως με τα λεφτά της 19χρονης E46 αγοράζεις το καινούργιο «εργαλείο» και τα σχεδόν 200 άλογα παραπάνω. Πού τα δίνατε;