Η E30 είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Σειράς 3. Μπορεί να έχουν περάσει πάνω από 30 χρόνια, όμως ακόμα κυκλοφορούν πολλές και πωλούνται ακόμα περισσότερες. Σαν τη συγκεκριμένη, πάντως, ελάχιστες.
Καταρχάς, είναι ντίζελ. Στην Ελλάδα ξεκινήσαμε να βλέπουμε πετρελαιοκίνητες BMW πριν μερικά χρόνια, άσχετα που στην Ευρώπη σημείωναν εξαιρετικές πωλήσεις για δεκαετίες. Η συγκεκριμένη είναι μια 324td του 1990, με τον τετρακύλινδρο τουρμποντίζελ των 2.443 κ.εκ. κάτω από το καπό να αποδίδει 116 ίππους στις 4.800 σ.α.λ. και 220 Nm στις 2.400 σ.α.λ. Οι επιδόσεις δεν θα μπορούσαν να είναι επιπέδου M3 E30, αλλά τα 11,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική των 187 χλμ./ώρα συνιστούν καθόλα αξιοπρεπή νούμερα για ντίζελ «κούρσα» άνω της 30ετίας.
Ένα 5άρι χειροκίνητο αναλαμβάνει το πέρασμα της ισχύος στους πίσω τροχούς, το οποίο κρίνοντας από την κατάσταση του επιλογέα μάλλον δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα. Για την ακρίβεια τόσο η εικόνα ολόκληρης της καμπίνας, όσο και του αμαξώματος, συνηγορούν στο ότι η εν λόγω «Μπέμπα» πρόκειται για εξαίσια συντηρημένο δείγμα. Κι αν δεν μας πείθει το οπτικό αποτέλεσμα, μια ματιά στο βιβλίο service και τον χιλιομετρητή επικυρώνει το προφανές.
Η Βαυαρή κυρία έχει διανύσει μόλις 7.100 χλμ., που ισοδυναμούν σε ελάχιστα παραπάνω από 220 χλμ. ετησίως! Το γιατί αγοράζει κάποιος ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που δεν είναι καν συλλεκτικό, και δεν το χρησιμοποιεί, είναι πραγματικά απορίας άξιο. Από την άλλη, ίσως ο πρώτος της ιδιοκτήτης πράγματι να νομίζει πως η 324td είναι collector’s item και η τιμή της ανεβαίνει, όσο τα χιλιόμετρα παραμένουν χαμηλά. Δεν εξηγείται διαφορετικά το γεγονός ότι ζητάει για αυτή κοντά στις 30.000 ευρώ (29.999 για την ακρίβεια)!