Το Fiat Uno Turbo i.e. έμεινε στην Ιστορία ως μία από τις πρώτες μικρές «βολίδες», με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1985, σταμάτησε το 1993 και αποτέλεσε πνευματικό -και όχι μόνο- πατέρα του Punto GT.
Αρχικά το μοτέρ ήταν 1.301 κ.εκ. και απέδιδε 105 ίππους, ενώ η ανανέωση του 1989 έφερε νέο κινητήρα 1.372 κ.εκ. και 118 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που εξασφάλιζε στο ιταλικό μίνι των 925 κιλών, καθιστούσαν το Uno «βόμβα»: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., 0-1.000 μέτρα σε 29 δλ. και τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα! Υπενθυμίζουμε, σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, εν έτει 1989 πάντα. Το άψογο Uno που βλέπουμε, μας έρχεται από μια τριετία αργότερα – άλλο που μοιάζει σαν να πήρε πρώτη άδεια μόλις χθες.
Παρά τα 31 χρόνια του, το ιταλικό «καψούλι» έχει διατηρηθεί σε κατάσταση καινούργιου. Το οδόμετρο αναγράφει μόλις 61.600 χλμ. και είναι εντελώς εργοστασιακό. Από πλευράς συντήρησης, δεν υπάρχει το παραμικρό ζήτημα. Από εμφάνιση, μέσα-έξω, τα ίδια. Ακόμα και οι ζάντες είναι αγρατζούνιστες! Η αμέμπτου κριτικής κατάσταση του Uno Turbo πάντως, επιφέρει το ανάλογο -δυσανάλογο, για την ακρίβεια- τίμημα. Κι αυτό παρότι δεν πρόκειται για κάποιο δείγμα με ελάχιστα χιλιόμετρα. Όχι ότι κάτω από 62.000 χλμ. είναι πολλά, όμως έχουμε δει Uno Turbo με μόλις 30 χλμ. στο κοντέρ! Συγκριτικά με τέτοιες περιπτώσεις λοιπόν, τα χρήματα που ζητάει ο πωλητής είναι πάρα πολλά.
Για να περάσει στον μόλις δεύτερο ιδιοκτήτη, αυτό το Uno θα πρέπει να ανταλλαχθεί με 30.000 ευρώ! Όπως πάντα, όταν ακούμε τέτοιες απαιτήσεις σε τιμές, το κοινό όπου απευθύνεται είναι αυτό των συλλεκτών.