Έχουμε δει αμέτρητες περιπτώσεις μεταχειρισμένων, που πωλούνται για απίστευτα ποσά. Οι λόγοι ποικίλουν. Είτε πρόκειται για κάποιο εξαιρετικά συντηρημένο δείγμα, είτε για ένα με ελάχιστο αριθμό χιλιομέτρων, είτε για κάποιο όντως κλασικό αυτοκίνητο, ή απλά γιατί τόσα λείπουν στον πωλητή. Δεν θα θέλατε να είστε κι εσείς ένας από αυτούς, που ζητάνε ό,τι θέλουν για το αμάξι τους, αλλά να έχουν και το υπόβαθρο να το στηρίξουν;
H Hagerty, που ειδικεύεται στην ασφάλιση κλασικών αυτοκινήτων και αξιολόγηση μοντέλων για την απόκτηση αυτού του χαρακτηρισμού, εδώ και 3 χρόνια δημοσιεύει την λίστα «Bull Market». Σε αυτή, κάθε χρονιά, ανακοινώνονται τα 10 αυτοκίνητα που βάσει ρυθμού ανόδου τιμών στα μεταχειρισμένα και απήχησης από το κοινό, χαρακτηρίζονται ως future classics. Απλούστερα, αυτοκίνητα που δύναται να αποφέρουν σημαντικά κέρδη σε τυχόν μελλοντική μεταπώληση. Στη φετινή λίστα συναντάμε 5 ευρωπαϊκά μοντέλα (εκ των οποίων τα 3 γερμανικά), 2 γιαπωνέζικα και 3 αμερικανικά. Η παρουσία των περισσότερων δεν προκαλεί εντύπωση, όμως για ορισμένα ούτε που θα σας πήγαινε το μυαλό.
Δείτε ακόμα: Οι μάρκες με τα περισσότερα γυρισμένα χιλιόμετρα
Πάμε να δούμε το φετινό top 10 επενδύσεων σε τέσσερις τροχούς
BMW M Roadster (1998-2002)
Όταν παρουσιάστηκε, κέρδισε το χαρακτηρισμό «μπουλντόγκ» λόγω του φαρδιού παραστήματός της. Η muscle car εκδοχή της Z3 έχει κάτω από το καπό τους εξακύλινδρους εν σειρά 3.2 των M3 E36/E46 (S50 μέχρι το 2001, S54 μετά), σε αποδόσεις 316 και 321 ίππων αντίστοιχα. Από πέρσι μέχρι φέτος η τιμή της έχει ανέβει κατά 8,2%, όμως το κόστος παραμένει αναλογικά χαμηλό (17.800-23.000 ευρώ για μοντέλο του 1999, αρκετά παραπάνω για τις πιο σπάνιες με το μοτέρ της E46). Σε μερικά χρόνια, η αξία της εκτιμάται πως θα ξεπερνά τις 30.000 για ένα καλοκαιρισμένο αυτοκίνητο.
Dodge Viper GTS (1996-2002)
Εδώ δεν υπάρχει έκπληξη. Η πρώτη «Οχιά» θεωρείται ήδη κλασική, όμως το γεγονός ότι την ακολούθησαν 2 γενιές -που κατά γενική ομολογία ήταν καλύτερα αυτοκίνητα, χωρίς να χάνουν ίχνος από τον χαρακτήρα του πρώτου- κρατάει σχετικά χαμηλά τις τιμές. Ένα καλό Viper του 1997, στην Αμερική το βρίσκεις για λιγότερες από 50.000 δολάρια. Το 2015, το έβρισκες και κάτω από τις 40.000. Οπότε διακρίνουμε την αυξητική τάση και το γιατί κάποιος που έχει ένα, καλό θα ήταν να περιμένει για να το πουλήσει.
Ferrari 360 (1999-2005)
Διαβάστε επίσης: Φθηνότερη από Toyota Supra η Ferrari 550 Maranelo!
Οι Ferrari γενικότερα κρατάνε τις τιμές τους, ενώ οι χειροκίνητες αναδεικνύονται σε αντικείμενο λατρείας από τους συλλέκτες. Αν βρείτε/έχετε μια 360 Modena ή Spider, ειδικά με χτένι για την διαχείριση των 400 ίππων του 3.6 V8, κλειδώστε τη στο γκαράζ. Οι τιμές τους εκτοξεύτηκαν στο +211% μέσα σε μια χρονιά, κάτι που ισχύει και για τη ζήτηση! Αυτή τη στιγμή, μια χειροκίνητη Spider του 2002 κοστίζει 90-110.000 ευρώ. Σε 3 χρόνια, εκτιμάται πως θα ξεπερνά τις 150.000.
Honda CRX (1988-1991)
Αν έχετε ρίξει μια ματιά στις αγγελίες, ούτε εδώ δημιουργείται εντύπωση. Όχι στην ίδια κλίμακα με το Viper βέβαια, αλλά τα -εξαιρετικά σπάνια- εργοστασιακά και καλοδιατηρημένα CRX, με τον 1.6 VTEC των 150 ή 160 ίππων κάτω από το καπό, δύσκολα πέφτουν κάτω από τις 4.000 ευρώ. Στην Αμερική, τα πιο παλιά CRX Si του 1988 (με τον 1.6 των 105 ίππων) κυμαίνονται μεταξύ 11.200 και 15.300 δολαρίων, με τις τιμές να ανεβαίνουν κατά 7,1% σε σχέση με πέρσι! Κοινώς, αν έχετε CRX το φυλάτε ως κόρη οφθαλμού, γιατί σε λίγα χρόνια θα πωλείται στην τριπλή ή τετραπλή τιμή.
Δείτε ακόμα: Η ιστορία του «γαζωτή» Honda CRX (+video)
Honda Integra Type R (1997-2001)
Διπλό χτύπημα από τα κοκοράκια του VTEC, με τα Integra να πωλούνται ακόμα και για 60.000 ευρώ σε δημοπρασίες! Οι τιμές τους έχουν πάρει 21% σε σχέση με το 2019, καθιστώντας το πρώτο αυτοκίνητο που φόρεσε διεθνώς τα σήματα Type R, πραγματικό θησαυρό.
International Harvester Scout (1971-1980)
Άγνωστο αυτοκίνητο εκτός Η.Π.Α., πολύ σπάνιο εντός. Η International Harvester ήταν μια από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, που ιδρύθηκαν στην Αμερική στις αρχές του 20ου αιώνα (το 1902 εν προκειμένω), αλλά δεν τα κατάφεραν («λουκέτο» το 1985). Όπως οι Oldsmobile, Packard, Pontiac και πολλές άλλες που έκλεισαν, σήμερα τα μοντέλα τους θεωρούνται must have.
Το Scout ήταν το αστέρι της IH, τοποθετούμενο απέναντι στα Chevrolet Blazer, Ford Bronco και Toyota FJ40. Ήταν διαθέσιμο με 11 κινητήρες, εκ των οποίων 2 ντίζελ της Nissan. Τα περισσότερα Scout είτε βρίσκονται σε μέτρια προς κακή κατάσταση, είτε σαπίζουν εγκαταλελειμμένα. Για αυτό και αν βρεθεί κάποιο καλό του 1979, με V8 μοτέρ, πωλείται για ποσά μεταξύ 25.500 και 32.500 δολαρίων.
Jeep Cherokee (1984-2001)
Αυτή είναι μία από τις εκπλήξεις. Cherokee 1ης γενιάς βρίσκεις και για 1.500 ευρώ, μπορεί και λιγότερο, στις περισσότερες περιπτώσεις με χρωστούμενο σήμα. Συνώνυμο του ονόματος «Jeep», μαζί με το Wrangler, και η πρώτη εικόνα που έρχεται στο μυαλό όταν αναφέρεται η λέξη «τζιπ». Εξαιρετικά επιτυχημένο, με πάνω από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις, και διαχρονική εμφάνιση, το Cherokee θεωρείται ο πνευματικός πατέρας των SUV, χάρις στο αυτοφερόμενο πλαίσιο και τον συνδυασμό χρηστικότητας-εκτός δρόμου δυνατοτήτων. Αυτά με ελάχιστο αριθμό χιλιομέτρων φτάνουν να πωλούνται μέχρι 20.000 δολάρια, τη στιγμή που οι τιμές γενικότερα παρουσιάζουν αύξηση 3,3%.
Διαβάστε επίσης: Τρελά λεφτά για Nissan 240SX του 1990
Land Rover Range Rover (1970-1995)
Ό,τι είναι το Cherokee, αντίστοιχα ισχύει για το Range Rover και το πολυτελές segment της κατηγορίας. Το αυτοκίνητο που άνοιξε το δρόμο για την επέλαση των BMW X5, Mercedes ML-Class και Porsche Cayenne, θεωρείται ήδη κλασικό και κοστολογείται αναλόγως. Η πρώτη γενιά, για αυτοκίνητα μουσειακής κατάστασης, «παίζει» από 20 έως πάνω από 30.000 ευρώ. Η δεύτερη γενιά είναι πιο οικονομική, με «ταβάνι» τις 25.000. Από τα πιο σταθερά αυξανόμενα τιμολόγια (+1,8%) και σε λίγα χρόνια, οι αλλαγές αδειών θα γίνονται για πολλά περισσότερα.
Porsche 914 (1970-1976)
Κλασική περίπτωση αναγνώρισης «μετά θάνατον». Όταν παρουσιάστηκε, μόνο που δεν λιθοβολήθηκε για τα κοινά μηχανικά μέρη με την VW και την έλλειψη ισχύος (ο βασικός 1.7 boxer της «ΦαουΒε» απέδιδε μόλις 80 άλογα). Κοντά μισό αιώνα μετά το τέλος παραγωγής, η 914 αποτελεί μια εκλεκτή πρόταση για τους ανά τον κόσμο συλλέκτες.
Η επιτυχία της επίσης κεντρομήχανης Boxster, 20 χρόνια μετά το πέρας της 914, απέδειξε πως η προσπάθεια της Porsche ήταν απλά μπροστά από την εποχή της. Και ως τέτοια, σήμερα κοστίζει μεταξύ 30 και 50.000 ευρώ. Στο +29,3% οι τιμές σε σχέση με πέρσι.
Δείτε ακόμα: Audi RS 6 έχασε 107.000 ευρώ σε 3 χρόνια!
VW Corrado (1990-1995)
Κλείνουμε με το αντίστροφο παράδειγμα της 914. Το Corrado έφερε τεχνολογία της Porsche και ήταν από τα πιο μελετημένα αυτοκίνητα στις αρχές της δεκαετίας του 90. Το γεγονός πως η VW αποφάσισε να αναβιώσει το Scirocco, έκανε το Corrado ακόμα πιο συλλεκτικό. Ίσως η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στα 10, από οικονομοτεχνικής άποψης, καθώς τα καλά G60 και VR6 κινούνται στην περιοχή των 5, το πολύ 7, χιλιάδων ευρώ. Σύμφωνα με την Hagerty, οι τιμές διεθνώς έχουν ανέβει κατά 25% από το 2018.