Μέχρι να έρθει το Type R στην Ευρώπη, το VTi ήταν το Civic που ξεσήκωνε τη νεολαία και τους λάτρεις των πολύστροφων hot hatches. Με το VTEC σε όλο του το μεγαλείο, τον B16A κάτω από το καπό και 160 ίππους στις 7.600 σ.α.λ. (κόφτης στις 8.000+ σ.α.λ.), το VTi έβαλε ανεξίτηλη την υπογραφή του στην κατηγορία.
Το πέρασμα των ετών και η επικράτηση των υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ έκανε αυτοκίνητα σαν το Civic VTi περιζήτητα, ανεβάζοντας κατακόρυφα τις τιμές στα μεταχειρισμένα. Όσο καλύτερη η κατάσταση και λιγότερα τα χιλιόμετρα, τόσο εντονότερη η παράνοια στις απαιτήσεις των πωλητών. Το μαύρο που βλέπουμε, μόλις αγοράστηκε από έναν εισαγωγέα στις Η.Π.Α. Μοντέλο του 1996 και πρακτικά είναι ακόμα ολοκαίνουργιο, με τις ζελατίνες και μόλις 26 χλμ. στο οδόμετρο! Όπως αναφέρει ο αγοραστής, το αυτοκίνητο αποθηκεύτηκε με το που βγήκε από το εργοστάσιο και δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ.
Τέτοιες περιπτώσεις, ασχέτως μοντέλου και μάρκας, είναι σεσημασμένες για τα παράλογα ποσά που τις χαρακτηρίζουν. Το εν λόγω VTi (SiR στην Αμερική) ξεκαθαρίζεται ότι δεν πωλείται, εκτός κι αν μπουν στη συζήτηση «εξαψήφια ποσά». Ο ιδιοκτήτης της Vistec R Imports, που αγόρασε το Civic, μας λέει δηλαδή πως για λιγότερες από 100.000 δολάρια (99.680 ευρώ), δεν μπαίνει καν στη διαδικασία να του βάλει πωλητήριο. Με άλλα λόγια, το τοποθετεί στην ίδια κλίμακα με το NSX! Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως καινούργιο, πριν 26 χρόνια, το Civic VTi ξεκινούσε από τις 17.860 δολάρια εκεί (17.800 ευρώ) και να θυμίσουμε πως ήθελε 7,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική να ανέρχεται στα 215 χλμ./ώρα.