H Lancia Stratos δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε εξ αρχής με γνώμονα τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με τους Ιταλούς να τοποθετούν τον κινητήρα στο κέντρο για μεγιστοποίηση της ευελιξίας και της αμεσότητας, δημιουργώντας παράλληλα ένα από τα πιο δύστροπα -αλλά και επιτυχημένα rally cars- της Ιστορίας.
Δείτε ακόμα: Lancia Stratos για πολλαπλούς ηχητικούς οργασμούς
Σε αυτή, έμεινε χαραγμένη με τα χρώματα της Alitalia. Ωστόσο, για να πάρει την homologation και να τρέξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, έπρεπε να κατασκευαστούν 500 αυτοκίνητα παραγωγής. Τα οποία τελικά ήταν 492, συνυπολογίζοντας 8 πρωτότυπα δοκιμών. Η επίσημη ονομασία της είναι Stratos HF Stradale και στην ολότητά της, πρόκειται για το αγωνιστικό σε εκπολιτισμένη μορφή. Κυριότερη διαφορά, η απόδοση του 2.4 V6 της Ferrari Dino. Στις ειδικές του WRC απέδιδε 275-320 ίππους (για την 12βάλβιδη και 24βάλβιδη κεφαλή αντίστοιχα). Στο δρόμο, έφταναν 190 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ. και 226 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις που χάριζαν στο ιταλικό sportscar (και supercar να την αποκαλέσουμε, δεν θα είναι λάθος) των 870 κιλών ήταν εξαιρετικές για τα δεδομένα της εποχής, με 6,8 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και 232 χλμ./ώρα τελικής.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική Lancia Delta Integrale Martini πωλείται για 129.000 ευρώ!
Μία από τις 492 βρίσκεται σε αναζήτηση νέου γκαράζ, με 12.620 χλμ. στο κοντέρ από το 1975. Περιττό να αναφέρουμε πως διατηρείται σε κατάσταση μουσειακού εκθέματος, κάτι που σε συνδυασμό με τον θρύλο που συνοδεύει το όνομά της, απαιτεί το σπάσιμο του ανάλογου κουμπαρά: η κοστολόγηση της γαλάζιας οπτασίας ανέρχεται στις 395.000 ευρώ!