Αν ζητήσουμε από κάποιον να ονοματίσει ένα τετρακίνητο τούρμπο Mitsubishi, κατά πάσα βεβαιότητα θα ακούσουμε τις λέξεις «Lancer Evo (πιθανόν και σκέτο Evo)». Οι πιο διαβασμένοι θα θυμηθούν του 3000 GT VR-4, ωστόσο μόνο οι πολύ μελετηροί θα ανασύρουν από τα αρχεία της γνώσης το αντίστοιχο Galant.
Το μεσαίο της Mitsubishi μπορεί να έχει χαθεί στη σκιά του Lancer, ωστόσο από αυτό ξεκίνησε το πρόγραμμα της Ralliart στην κατηγορία Group A του WRC. Το Galant VR-4 παραβλέπεται τις περισσότερες φορές, όπως το Legacy RS δίπλα στο Impreza, όμως η απαρχή της μετέπειτα κυριαρχίας των «Τριών Διαμαντιών» με το Evo στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ήταν η «κούρσα» των 4,5+ μέτρων πίσω στο 1989 (εδώ στο Ακρόπολις του ’92)
To VR-4 εμφανίστηκε πρώτη φορά το 1987 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2002, περνώντας στο μεσοδιάστημα από 3 γενιές Galant (6η, 7η και 8η). Η τελευταία του εκδοχή παρουσιάστηκε το 1996, από όπου και μας έρχεται το συγκεκριμένο Wagon. Για την κατάσταση, οι φωτογραφίες τα λένε όλα. Άψογο σε κάθε σπιθαμή το αμάξωμα, αγρατζούνιστες οι 16άρες ζάντες της BBS, ολοκαίνουργιες μέχρι οι μπάρες της οροφής. Εδώ μάλιστα έχουμε την κορυφαία έκδοση Type-S, που συνοδεύεται από φουσκωμένα φτερά και, το κυριότερο, σύστημα Active Yaw Control στον πίσω άξονα.
Από μηχανικής πλευράς δεν συναντάμε τον θρυλικό 4G63, αλλά έναν 2.5άρη twinturbo V6. Η ισχύς αναγκαστικά -λόγο ιαπωνικής νομοθεσίας- παραμένει στα 280 άλογα και τα 362 Nm ροπής, ωστόσο με ένα απλό 1ο στάδιο άνετα ξεπερνά τους 350 ίππους. Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά σε όλους τους τροχούς, μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ. και τελική 260 χλμ./ώρα χωρίς κόφτη (στα 180 χλμ./ώρα). Όλα αυτά με τα μπαγκάζια μιας τετραμελούς οικογένειας τακτοποιημένα στα 470 λίτρα του πορτμπαγκάζ, το οποίο θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερο αν δεν «εισέβαλλαν» οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της ανάρτησης στο πλάι.
Το εν λόγω Galant (ή Legnum σε κάποιες αγορές) εμφανίζει κοντά 200.000 χλμ. (199.073) στο οδόμετρο, άλλο που δεν του φαίνεται. Στο λεβιέ, αντίθετα, είναι εμφανής η φθορά. Μικρό το κακό για ένα άψογο μηχανικά και εμφανισιακά ψαγμένο αυτοκίνητο, το οποίο μέχρι στιγμής πωλείται για 9.000 δολάρια (8.270 ευρώ).