Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η VW ήταν αποφασισμένη να δείξει στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα πως ήταν γενικός «δερβέναγας» του χώρου. Το όραμα του Ferdinand Piech περιλάμβανε την εξέλιξη τόσο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής όλων των εποχών, όσο και του καλύτερου τετράτροχου στον πλανήτη. Το πρώτο σκέλος, υλοποιήθηκε ως Bugatti Veyron. Το δεύτερο, ήθελε να αποτελέσει το Phaeton.
Δείτε ακόμη: Πως το VW Polo παρκάρει μόνο του (+video)
Ο «Φαέθων» (γιος του Ήλιου και της Κλυμένης, κατά την ελληνική μυθολογία) σχεδιάστηκε ως μια λιμουζίνα που θα έβαζε στη θέση της τον ορισμό του είδους: τη Mercedes S-Class. Πρακτικά, ήταν ένα Audi A8 με μόνη έλλειψη το αλουμινένιο πλαίσιο και τιμή πολύ χαμηλότερη τόσο από τη ναυαρχίδα του Ίνγκολσταντ, όσο και από αυτή της Στουτγάρδης. Χαρακτηριστικό της εμμονής του Piech ήταν η επιμονή του στην επίτευξη ενός συγκεκριμένου χαρακτηριστικού: ήθελε το Phaeton να μπορεί να κινείται με 300 χλμ./ώρα -παρόλο που η τελική περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα- σε εξωτερική θερμοκρασία 50 βαθμών Κελσίου, με τη θερμοκρασία στην καμπίνα να μην υπερβαίνει τους 22 βαθμούς, ο θόρυβος να διατηρείται κάτω από τα 80 ντεσιμπέλ και, φυσικά, να μην κάνει «τσικ».
Δείτε ακόμα: VW Jetta του 1984 είναι σχεδόν ανέγγιχτο
Η κορυφαία έκδοση έφερε τον ατμοσφαιρικό W12 των 6.0 λίτρων και 420 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. (450 μετά το 2004) και 550 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και το 6άρι αυτόματο Tiptronic να εξασφαλίζουν στο βάρους 2.292 κιλών αμάξωμα επιτάχυνση 6,1 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Ο εξοπλισμός διέθετε κυριολεκτικά τα πάντα, από τετραζωνικό κλιματισμό και αερανάρτηση μέχρι DVD Player και οθόνες στα εμπρός προσκέφαλα.
Δυστυχώς για τη «ΦαουΒε», μια λιμουζίνα με τα σήματα της VW δεν βρήκε πρόσφορο εμπορικό έδαφος. Οι εκτιμήσεις ήθελαν 20.000 μονάδες ετησίως, όμως μετά βίας έφταναν τις 6.000. Το Phaeton έμεινε στην παραγωγή από το 2002 μέχρι το 2016, εξυπηρετώντας καθαρά ως halo car και κοστίζοντας λεφτά στη VW για κάθε ένα από τα 84.253 που κατασκευάστηκαν.
Διαβάστε επίσης: VW Passat W8 ανασταίνουν και νεκρούς! (+video)
Αυτή ακριβώς η εμπορική απήχηση, έφερε την ανάλογη απαξίωση και καθιστά το Phaeton ως ευκαιρία. Το σημερινό είναι μοντέλο του 2003 και πρόκειται για την κορυφαία έκδοση, έχοντας διανύσει 194.538 χλμ. Αμάξωμα και μηχανικά μέρη αναφέρονται σε άψογη κατάσταση, με ένα πλήρως ενημερωμένο βιβλίο service να τα συνοδεύει. Η τιμή για όλα αυτά; Μόλις 12.950 ευρώ. Ή, ακριβώς το ίδιο ποσό που απαιτείται για την αγορά ενός ολοκαίνουργιου Polo 1.0 MPI EVO 80 PS! Βέβαια, τα έξοδα χρήσης και συντήρησης είναι πολύ υψηλότερα από ενός Polo.
Δείτε ακόμη: Προσφορά VW Polo με 12.950 ευρώ