Απόλυτος κυρίαρχος η βενζίνη στην Ευρώπη

  • Car-refuel
  • PC_April_2025_1-1
  • PC_April_2025_2
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/03/Car-refuel.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/06/PC_April_2025_1-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/06/PC_April_2025_2.jpg

Τα στοιχεία πωλήσεων στην Ευρώπη για το πρώτο τετράμηνο τα λένε όλα: η βενζίνη, όσο κι αν παρουσιάζονται διαρκώς ηλεκτρικά και εναλλακτικά κινητήρια σύνολα, ήταν και παραμένει ο ηγέτης! Όχι αδιαφιλονίκητος, όμως, πια καθότι ο συνδυασμός με ηλεκτροκινητήρα παίρνει τα σκήπτρα.

Οι αριθμοί της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση του αγοραστικού κοινού στους θερμικούς κινητήρες, καθώς το 73,5% των ταξινομήσεων αφορούν μοντέλα με μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου, περιλαμβανομένων των mild και full hybrid. Tα τελευταία είναι πλέον τα αφεντικά στην Ευρώπη, καθώς τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά κατέλαβαν το 35,3% της αγοράς για το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου, κάνοντας την ανατροπή έναντι των απλών/mild υβριδικών βενζινοκίνητων, που έμειναν στο 28,6%. Η αμόλυβδη διατηρεί άνετο προβάδισμα έναντι του ντίζελ (9,6% μερίδιο αγοράς), ενώ τα ηλεκτρικά μπαίνουν ανάμεσά τους, με 15,3%. Όσο για τα plug-in υβριδικά; Μετά βίας μπόρεσαν να αγγίξουν το 8% στην αγοραστική «πίτα» (7,9%).

Γεγονός είναι πάντως, ότι η ζήτηση για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πωλήσεις παραδοσιακών υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 20,8% τον Απρίλιο, λόγω της αύξησης 44,9% στη Γαλλία, 35,8% στην Ισπανία, 15% στην Ιταλία και 11% στη Γερμανία, φτάνοντας συνολικά τα 1.285.486 οχήματα για το πρώτο τετράμηνο του έτους. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων σημείωσαν σημαντική κάμψη -19,9%, φτάνοντας συνολικά τις 287.850 μονάδες. Στο ίδιο χρονικό περίβλημα τώρα, 558.262 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 26,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 και απολαμβάνοντας +42,8% στη Γερμανία, +31,3% στο Βέλγιο και +6,4% στην Ολλανδία.

Όσον αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ή mild hybrid βενζινοκίνητων για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, αυτές παρουσίασαν σημαντική μείωση -20,6% (1.041.176 μονάδες) σε σχέση με  πέρσι, κυρίως λόγω Γαλλίας (-35,2%), Γερμανίας (-26,6%), Ιταλίας (-14,4%) και Ισπανίας (-12,7%). Αντίστοιχα μειώθηκαν και οι πωλήσεις ντίζελ, εμφανίζοντας ένα -26,4% από πλευράς ταξινομήσεων και περιορίζοντας την αυτανάφλεξη σε ένα μερίδιο αγοράς υπό του 10% (9,6%, όπως είπαμε). Λογικό και αναμενόμενο αφού από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των supermini και B-SUV οι πετρελαιοκινητήρες έχουν εξαφανιστεί.

Get it on Google Play Download on the App Store