Δεν κρατήθηκε μέχρι το επίσημο ντεμπούτο του το νέο Duster, βγαίνοντας στα φώτα της δημοσιότητας -κατά λάθος- από διαρροή της Dacia Ολλανδίας (και αποκάλυψη του ρουμανικού Autolatest.ro, αρκετές εβδομάδες. Μια διαρροή που μας δείχνει ένα πλήρως αναβαθμισμένο και εντελώς αλλαγμένο αυτοκίνητο, διαρρηγνύοντας κάθε σχέση με τη σημερινή δεύτερη γενιά Duster.
Το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό του Bigster, με τα μακρόστενα φωτιστικά και τους τονισμένους θόλους (ειδικά πίσω) αλλάζουν επίπεδο την αισθητική του Duster, η οποία εμφανίζεται με κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες. Τα φανάρια πίσω δεν διατηρούν την παραμικρή σχέση με τα σημερινά, αποτελώντας μικρότερη παραλλαγή εκείνων που είδαμε στο Bigster, ενώ και οι φαρδιοί ώμοι με τις αιχμηρές γραμμές διαφοροποιούν πλήρως το προφίλ της 3ης γενιάς Duster. Συνολικά, μιλάμε για ένα σχέδιο που χαρίζει στα C-SUVs ένα από τα ενδιαφέροντα σχήματα της κατηγορίας.
Εξίσου εμφανείς και οι αυξήσεις στις διαστάσεις, δίχως ακόμα να διαρρέουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Δεδομένα, πάντως, είναι σημαντικά πάνω από τα 4.341 χλστ. μήκους του σημερινού, ενδεχομένως πολύ κοντά πια στα 4,5 μέτρα (μπορεί και πάνω από αυτά). Πολύ ενδιαφέροντα αναμένονται τα πράγματα και κάτω από το ριζικά διαφοροποιημένο αμάξωμα, όπου τη σκυτάλη από το πάτωμα Β0+ αναλαμβάνει το πιο σύγχρονο CMF-B (εκεί που πατάει το Renault Captur). Πρεμιέρα σε αυτοκίνητο της Dacia θα κάνουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στην πίσω ανάρτηση, ενώ για τους κινητήρες, σίγουροι θα πρέπει να θεωρούνται ο 1.300άρης τούρμπο των 130/150 ίππων και το υβριδικό σύνολο που συναντάμε στο Jogger Hybrid 140. Από εκεί και πέρα, ο 1.0 TCe LPG και ο ντίζελ 1.5 Blue dCi προς το παρόν θεωρούνται αμφίβολοι.
Η πρεμιέρα του νέου Duster έχει προγραμματιστεί για τους πρώτους μήνες του 2024, δίχως να αναφέρεται ακριβής ημερομηνία.