Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε έναν οδηγό είναι να μην παίρνει το αυτοκίνητό του μπροστά ή ξαφνικά να μείνει στο δρόμο και ειδικά μακριά από μια πόλη. Δυστυχώς όμως είναι κάτι που συμβαίνει και το βλέπουμε στους δρόμους εντός πόλεως αλλά και στις εθνικές οδούς.
Ποια είναι η συνηθέστερη βλάβη που ακινητοποιεί τα οχήματα; Σύμφωνα με χιλιάδες στατιστικά στοιχεία που συλλέγει η ADAC για τη Γερμανία όπου κυκλοφορούν πολλά εκατομμύρια αυτοκίνητα, η βασικότερη αιτία εντοπίζεται στην πεσμένη μπαταρία. Ειδικά την περίοδο του lockdown, λόγω του ότι πολλοί δεν χρησιμοποιούσαν τα αυτοκίνητα για μέρες, εκτοξεύτηκε η συχνότητα των βλαβών της μπαταρίας.
Άλλωστε το βασικό αυτό εξάρτημα «υποφέρει» όταν δεν γίνεται χρήση. Παράλληλα οι λόγοι εκφόρτισης της μπαταρίας είναι πολλοί. Εκτός από την ακινησία, μπορεί για παράδειγμα να ξεχαστεί ένα φως της καμπίνας αναμμένο ή τα φλας. Το 2021 το 46,2% των βλαβών οφείλονταν στην μπαταρία, ενώ για πολλά χρόνια το ποσοστό αυτό βρίσκεται πάνω από το 40%. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους έχουν μεριμνήσει για τους «ξεχασιάρηδες» οδηγούς, όπως για παράδειγμα να κλείνουν τα φώτα όταν κλειδώνει το αυτοκίνητο, ή μετά από λίγα λεπτά να σβήνει το infotainment.
Στη δεύτερη θέση των βλαβών με ποσοστό 15,5% βρέθηκαν τα προβλήματα στους κινητήρες και σε διάφορα συστήματα αυτών, όπως είναι ο ψεκασμός, οι αισθητήρες, η ανάφλεξη κλπ.). Με 14,8% ακολούθησαν προβλήματα στο τιμόνι, στις αναρτήσεις και στα φρένα, με 10,3% ήταν βλάβες στη μίζα, φώτα και καλωδιώσεις, ενώ πιο λίγες ήταν οι βλάβες στον κλιματισμό, στο σύστημα εξάτμισης και στον καταλύτη.