To 205 είναι ένα από τα πιο ιστορικά/θρυλικά αυτοκίνητα της Peugeot, από όποια πλευρά κι αν το παρατηρήσει κάποιος. Από εμπορικής, πολιτισμικής (βλέπε 205 GTI και επίδραση στα hot hatches), αλλά και αγωνιστικής, καθώς μέσω αυτού οι Γάλλοι κατάφεραν να σπάσουν το «μπλοκ» των Audi Quattro.
Για να το καταφέρουν, δημιούργησαν το T16. Μια κατασκευή που θύμιζε 205, όμως στην ουσία ήταν ένα εστιασμένο supercar. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε το GTI, όμως το T16 κατασκευάστηκε με γνώμονα τις νίκες στο ανεπανάληπτο Group B. Το αμάξωμα ήταν εντελώς διαφορετικό, θυμίζοντας τα κανονικά 205 μόνο στα φανάρια και τα σήματα της Peugeot, όμως η μεγαλύτερη διαφορά εντοπιζόταν κάτω από αυτό. Εκεί που το GTI είχε τον ατμοσφαιρικό 1.6 ή 1.9 λίτρων και την κίνηση μπροστά, το T16 χρησιμοποιούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.775 κ.εκ. τοποθετημένο στο κέντρο, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης.
Η απόδοση των 200 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και 255 Nm στις 4.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενη με το χαμηλό βάρος των 1.100 κιλών, το 5άρι χειροκίνητο και την τετρακίνηση εξασφάλιζαν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δλ. και τελική 211 χλμ./ώρα. Αριθμοί αδιανόητοι για 205 , αλλά και γενικά για αυτοκίνητο που δεν έφερε σήματα Ferrari ή Porsche το 1984.
Οι ανάγκες της homologation επέβαλαν την κατασκευή 200 κομματιών, με το συγκεκριμένο να μάς έρχεται από το 1984 και την πρώτη φουρνιά T16 (μέχρι το 1987 στην παραγωγή). Το οδόμετρο αναγράφει 11.336 χλμ., οπότε δεν πρόκειται για κάποιο αυτοκίνητο που πέρασε όλη του τη ζωή στο γκαράζ – αλλά ούτε και για κάποιο που ήταν όλη την ώρα στα δρομολόγια. Ακόμα και με πενταψήφιο αριθμό χιλιομέτρων βέβαια, απαιτούνται σοβαρά εξαψήφια ποσά για την αγορά ενός 205 Turbo 16. Στην προκειμένη, μιλάμε για σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ (450.000)!