Κάποια αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει ένα θρύλο γύρω από το όνομά τους, ενώ ακόμα μέχρι και σήμερα μόνο στο άκουσμά τους προκαλούν θαυμασμό στους απανταχού φίλους της αυτοκίνησης. Ένας από αυτούς τους ζωντανούς και σχετικά σύγχρονους θρύλους της αυτοκίνησης, είναι το Audi RS 2 Avant.
Εξελιγμένο σε συνεργασία της Audi με την Porsche, το υπερ-estate ήταν το πρώτο μοντέλο «RS» και επί της ουσίας αποτέλεσε την πρώτη οικογενειακή Porsche, μια δεκαετία πριν την Cayenne και δυο πριν την Panamera! Κι αυτό γιατί ναι μεν φέρει τους τέσσερις κύκλους, ωστόσο αποτελεί γέννημα-θρέμμα Τσουφενχάουζεν. Η Porsche ανέλαβε τόσο την εξέλιξη όσο και την κατασκευή του RS 2, πατώντας στο S2 Avant, συναρμολογώντας τελικά 2.891 μονάδες (οι 180 δεξιοτίμονες), από το Μάρτιο του 1994 έως τον Ιούλιο του 1995.
Οι μετατροπές του Τσουφενχάουζεν έφτασαν τον 5κύλινδρο 20βάλβιδο τούρμπο των 2.226 κ.εκ. στους 315 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και τα 410 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του εντυπωσιάζουν ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα, αφού το βάρους 1.595 κιλών Audi RS 2 Avant χρειαζόταν 4,8 δλ. για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 262 χλμ./ώρα.
Οι αλλαγές συνέχιζαν στην ανάρτηση, τα φρένα και τους τροχούς – όλα made by Porsche! Οι τετραπίστονες δαγκάνες μάλιστα έφεραν αυτούσιο το όνομα της εταιρίας, ενώ το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και με τις 17άρες ζάντες (κατευθείαν από την 964), αν η Audi δεν τοποθετούσε τα δικά της σήματα για λόγους marketing. Ακόμα και οι καθρέπτες προέρχονταν από την 964, απαιτώντας τη σχεδίαση ειδικών βάσεων για την προσαρμογή τους στις πόρτες του 80!
Το συγκεκριμένο δεν έχει ντροπές, καθώς η υπογραφή της Porsche είναι φαρδιά πλατιά στις 18άρες ζάντες της 996 Turbo που φοράει. Αμάξωμα, μηχανικά μέρη και εσωτερικό διατηρούνται σε αψεγάδιαστη κατάσταση, παρότι δεν πρόκειται για κάποιο αυτοκίνητο που έκατσε κλειδωμένο σε γκαράζ. Το κοντέρ αναγράφει 169.511 χλμ, πολλά εκ των οποίων υποθέτουμε έγιναν σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Επίσης παρότι τα χιλιόμετρα δεν είναι λίγα, η τιμή διατηρείται στα υψηλότατα επίπεδα των RS 2 Avant – εδώ στις 74.999 ευρώ