Η Alfa Romeo έχει αφήσει πίσω της τα φαντάσματα του παρελθόντος, αν και ακόμα υπάρχει αρκετός κόσμος που διστάζει στο να συνάψει σχέσεις με αυτοκίνητο της ιταλικής εταιρίας. Τα διαβόητα προβλήματα αξιοπιστίας και ποιότητας έχουν αφήσει το στίγμα τους, όμως πλέον επηρεάζουν στον ελάχιστο βαθμό την εμπορικότητα των Μιλανέζων. Συν, φυσικά, το γεγονός ότι οι Ιταλοί έφτιαξαν τα προϊόντα τους.
Το λανσάρισμα της Tonale, για παράδειγμα, καθυστέρησε ένα 6μηνο προκειμένου να λυθούν όλα τα ζητήματα ποιότητας και λειτουργίας. Κίνηση που όχι μόνο δεν μετανιώνει ο Jean-Phillippe Imparato (πώς να τη μετανιώσει κιόλας, «τρένο» πάει στις πωλήσεις), αλλά δηλώνει υπερήφανος για αυτή. Ο CEO της Alfa Romeo μίλησε στο Automotive News για τη διαφορετική προσέγγιση αναφορικά με την ποιότητα, η οποία αποφέρει καρπούς οικονομοτεχνικά και με άλλους τρόπους, εκτός από τις πωλήσεις: «Ένα ποιοτικό, αξιόπιστο, αυτοκίνητο σημαίνει πως θα πάει πολύ λιγότερες φορές στο συνεργείο, μειώνοντας δραματικά τα κόστη επισκευών στο πλαίσιο της εγγύησης. Αυτή τη στιγμή μιλάμε για -50% σε σχέση με πριν λίγα χρόνια».
Ο Imparato τόνισε και τη σημασία της μείωσης στην πολυπλοκότητα της διαδικασίας παραγωγής. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, πριν τον ερχομό του στην Alfa υπήρχαν περίπου 4.000 στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού (περιλαμβανομένων 47 διαφορετικών σχεδίων για τις ζάντες). Πλέον ο αριθμός των έξτρα για τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας (Tonale, Giulia και Stelvio) δεν ξεπερνά τα 1.500. Κάπως έτσι έχει φτάσει η εταιρία να απολαμβάνει πλεόνασμα «αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», ούσα πλέον πανηγυρικά κερδοφόρα. Για το 2023 προβλέπεται αύξηση των πωλήσεων κατά 30% και ιστορικά ρεκόρ, με την παραγωγή να φτάνει τις 80.000 μονάδες – το 60% εκ των οποίων αντιστοιχεί στην Tonale, με τις Giulia/Stelvio να μοιράζονται το υπόλοιπο 40%. Κι έπεται συνέχεια, με το λανσάρισμα της Milano εντός του 2024.