Αν ψάχνετε για ένα μουσειακής κατάστασης Saab 900 Turbo Convertible, θα δυσκολευτείτε να βρείτε ιδανικότερο από αυτό που μόλις έσπασε τα κοντέρ σε δημοπρασία, αγγίζοντας τις 145.000 ευρώ!
Το 900 έκανε ντεμπούτο το 1978, δανειζόμενο σε μεγάλο βαθμό χαρακτηριστικά και μηχανικά μέρη από το καινοτόμο 99. Χαρακτηριστικά στα οποία «έχτισε», πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του προκατόχου. To 900άρι ενστερνίστηκε τη μίζα στην κεντρική κονσόλα, την προσήλωση στην ασφάλεια και τους τούρμπο κινητήρες, συνδυάζοντας ιδανικά την ιδιόρρυθμη σχεδίαση με την καινοτόμο μηχανική των Σουηδών, που δημιούργησε πιστό αγοραστικό κοινό. Οι αφοσιωμένοι πελάτες της Saab δεν ενδιαφέρονταν μόνο για την ασφάλεια, συρρέοντας στις αντιπροσωπείες για τις επιδόσεις των εκδόσεων Turbo. Μια παράδοση που ξεκίνησε το 99, μετατρεπόμενο από οικογενειακό μοντέλο σε σπορ σεντάν, και συνεχίστηκε με το 900.
Ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος απέδιδε 160 ίππους/255 Nm στην Αμερική και 175 ίππους/273 Nm στην Ευρώπη, συνδυαζόμενος με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 ή 8,7 δλ., με την τελική να φτάνει και να ξεπερνάει αντίστοιχα τα 200 χλμ./ώρα (210 το ισχυρότερο). Σε κάθε περίπτωση, δηλαδή, είχαμε να κάνουμε με ένα ταχύτατο τετραθέσιο καμπριολέ. Που πλέον, είναι και εξαιρετικά συλλεκτικό.
Τα 900 Turbo κρατάνε πολύ ψηλά τις τιμές τους, με το Convertible να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο δυσεύρετων. Το συγκεκριμένο, για παράδειγμα, μας έρχεται από το 1987 και την περισσότερη ζωή του, την έχει περάσει σε γκαράζ. Μόλις 246 μίλια (395 χλμ.) αναγράφει το κοντέρ, συνοδευόμενο από άμεμπτο αμάξωμα, μηχανικά μέρη και εσωτερικό. Νωρίτερα στη χρονιά πέρασε από εκτεταμένο σέρβις, που περιλάμβανε αφαίρεση και καθαρισμό του ρεζερβουάρ καυσίμου, αντικατάσταση υγρών, αντλίας καυσίμου, θερμοστάτη και φλάντζας. Μια προσοχή στη λεπτομέρεια που εξαργυρώθηκε στη δημοπρασία, με το ανοιχτό SAAB να «κλείνει» στις 145.000 δολάρια (144.820 ευρώ)!