Όταν ακούμε για Peugeot GTi, ο λογισμός τρέχει ευθέως στο 205. Μετά την αντανακλαστική αναδρομή στα 80’s, θυμόμαστε τα 106 και 306. Το 309, αντίθετα, μένει με το παράπονο. Αυτό που βλέπουμε πάντως, δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο για αδικίες εις βάρος του, ακόμα και κόντρα σε αυτοκίνητα που έχουν 300-350 άλογα.
Το κατακόκκινο 309 GTi ξεκίνησε την καριέρα του σαν κάθε άλλο, μόνο που ετούτο είχε το προνόμιο να πέσει στα χέρια επαγγελματία μηχανικού – και μάλιστα ενός με θητεία στην Prodrive. Με τόση εμπειρία στην προετοιμασία αγωνιστικών ράλλυ (πιθανότατα επιπέδου WRC), η μοίρα του Peugeot ήταν προδιαγεγραμμένη. Τρία χρόνια πέρασε στο συνεργείο, έως ότου να μεταμορφωθεί σε μια κατασκευή έτοιμη για track days ή αναβάσεις. Καταρχάς το αμάξωμα, που είναι γεμάτο fiberglass πλέον και ασύγκριτα φουσκωμένο. Μετά έχουμε τις 17άρες της Speedline, που θυμίζουν Delta Integrale. Έπειτα, περνάμε στο «χαμό» που επικρατεί από κάτω.
Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις για αρχή, νέα φρένα της AP Racing με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά, μπλοκέ διαφορικό αγωνιστικών προδιαγραφών της Xtrac, ενισχυμένο κιβώτιο με short shifter, νέα εξάτμιση, ολοκαίνουργια ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά με launch control, roll cage, αγωνιστικά μπάκετ της Sparco με ζώνες 6 σημείων, ενδοεπικοινωνία, υδραυλικό χειρόφρενο. Τα πάντα στην υπηρεσία ενός ολιστικά αναβαθμισμένου κινητήρα, ο οποίος έχει τα πάντα αλλαγμένα πάνω του και φιλοξενεί κομπρέσορα της Rotex. Με αυτά και μ’ αυτά, η απόδοση του 1.900άρη τετρακύλινδρου έχει «διακτινιστεί» από τα 130 στα 370 άλογα! Ισχύς που περνά στους εμπρός τροχούς, σαν να μιλάμε για ένα «309 Maxi» δηλαδή.
To μεταλλαγμένο 309 δεν έχει κάνει ούτε 115 χλμ. μετά τις μετατροπές, πανέτοιμο να μπει σε πίστες ή ράλλυ να σπάσει τα χρονόμετρα. Παρόλα αυτά, μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά και στο δρόμο. Η τιμή του; Άγνωστη, καθώς η δημοπρασία δεν αναφέρει ούτε εκτίμηση. Αυτό που αναφέρεται πάντως, είναι ότι έχουν επενδυθεί πάνω του περισσότερες από 100.000 λίρες (116.351 ευρώ).