Πριν 3 χρόνια είδαμε έκθαμβοι την Automobili Amos, να παρουσιάζει τη Delta Futurista. Ένα ονειρικό restomod της θρυλικής Integrale, με πάνελ από ανθρακονήματα και τιμή 300.000 ευρώ. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο μύλο της εν λόγω βιομηχανίας, με τους αριθμούς των restomods να αυξάνονται σταθερά. Τόσο αυτοί της διαθεσιμότητας, όσο κυρίως της τιμής.
Ο Ιταλός καροσερίστας πλέον διαθέτει τη χωμάτινη εκδοχή του αυτοκινήτου, με την ονομασία Safarista. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η αγωνιστική Integrale, με την «αρματωσιά» του Ράλλυ Σαφάρι. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα ενισχυμένα αμορτισέρ, οι ευμεγέθεις λασπωτήρες και οι αμιγώς χωμάτινοι τροχοί διευκρινίζουν πως αυτή η Delta αρέσκεται στις εκτός δρόμου περιπέτειες. Εμφανέστερη διαφορά σε σχέση με την κανονική Integrale, δεν είναι άλλη από το τρίθυρο αμάξωμα. Ένα «κορμί» που, όπως στη Futurista, αποτελείται από ανθρακονήματα.
Το εσωτερικό εμφανίζεται απογυμνωμένο, διαθέτοντας roll cage προδιαγραφών Group A, σύστημα πυρόσβεσης και ρεζέρβα στο πίσω μέρος. Τον αγωνιστικό προσανατολισμό της Safarista εντείνουν τα ανάλογα μπάκετ καθίσματα, με ζώνες τεσσάρων ή πέντε σημείων, και το υδραυλικό χειρόφρενο.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο της Delta Integrale, με αναβαθμισμένο κύκλωμα ψύξης για νερό, λάδια και αέρα. Τεχνικά χαρακτηριστικά δεν αναφέρονται, ωστόσο κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για το σύνολο των 330 ίππων που βρίσκουμε και στη Futurista. Η ισχύς μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω σειριακού κιβωτίου και αγωνιστικών διαφορικών, με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση να φροντίζει για την προσαρμογή στις ανάγκες του εκάστοτε ράλλυ.
Βέβαια, με κόστος 570.000 ευρώ χωρίς το αυτοκίνητο-«δότη», αμφιβάλλουμε αν κάποιος από τους 10 αγοραστές Futurista θα τολμήσουν να κυνηγήσουν χρόνο σε ειδική διαδρομή.