Από το Μάιο του 2021, όταν η Kimera Automobili έκανε την πρώτη της εμφάνιση η EVO37, η σύγχρονη μετενσάρκωση της Lancia 037 δεν έχει σταματήσει να πρωταγωνιστεί στα όνειρα χιλιάδων petrolheads. Για 37 πάμπλουτους εξ αυτών, πρωταγωνιστεί και στα γκαράζ τους. Η restomodded Ιταλίδα ξεπούλησε με χαρακτηριστική άνεση, οδηγώντας την Kimera στην εξέλιξη της απόλυτης έκδοσης για το κλείσιμο της εμπορικής πορείας. Το όνομά της; EVO38 Ultima Evoluzione. Σκοπός; Να κάνει πραγματικότητα το ανεκπλήρωτο πλάνο της Lancia, για Integrale εξέλιξη της 037.
Πίσω στη δεκαετία του 80, όταν η Audi άρχιζε να δείχνει στον κόσμο πως η κίνηση σε όλους τους τροχούς ήταν το μέλλον, η Lancia εξέταζε το ενδεχόμενο μετατροπής της 037 σε τετρακίνητη. Τελικά επιλέχθηκε ο δύσκολος δρόμος της ανάπτυξης καινούργιου αυτοκινήτου, το οποίο έμελλε να μας χαρίσει την επική Delta S4. Κοντά 40 χρόνια αργότερα η Kimera το πιάνει από εκεί που το είχε αφήσει η Lancia, παρουσιάζοντας την τετρακίνητη EVO38. Εμφανισιακά παρατηρούμε το ακόμα φαρδύτερο αμάξωμα, τη μεγαλύτερη εισαγωγή στο καπό και τα επίσης εντονότερα αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι ρετρό 19άρες φαίνεται να είναι πιο έξω από πριν, υποδηλώνοντας φαρδύτερα μετατρόχια, ενώ οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης δίνουν τη θέση τους σε μια μονή, ανάμεσα στα φανάρια.
Όπως στην EVO37, έτσι και εδώ τα πάντα στο αμάξωμα κατασκευάζονται από ανθρακονήματα. Τεχνικά χαρακτηριστικά ακόμα δεν δημοσιοποιούνται, ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε ένα βάρος λίγο πάνω από τα 1.000 κιλά. Τόσο ζυγίζει η 37άρα, με την EVO38 να είναι φυσιολογικά βαρύτερη λόγω του συστήματος τετρακίνησης – για το οποίο επίσης δεν υπάρχουν πληροφορίες, αλλά λογικά απαρτίζεται από τρία διαφορικά και πιθανότατα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή της ροπής. Αναβαθμίσεις συναντάμε και στο μηχανοστάσιο, όπου ο υπερτροδοτούμενος τετρακύλινδρος των 2.1 λίτρων φημολογείται πως κερδίζει 100 ίππους και ξεπερνά πλέον τους 600. Ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεχίζει τη σύνδεση μοτέρ-τροχών, ενώ οι επιδόσεις αναμένονται καταιγιστικές: περίπου 3,0 δλ. (μπορεί και λιγότερο) για το 0-100 χλμ./ώρα, πάνω από 300 χλμ./ώρα τελική.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 38 κομμάτια (όπως η EVO37 κυκλοφόρησε σε 37), με την τιμή να υπολογίζεται σε τουλάχιστον 500.000 ευρώ.