Η Ford ανεβάζει την ισχύ του κορυφαίου SUV στη γκάμα της, στα επίπεδα του πιο δυνατού off roader της. Το Explorer ST δέχεται μια ιδιαίτερα καλοδεχούμενη τόνωση στην απόδοση του 3.0 V6 EcoBoost, ξεπερνώντας τα νούμερα του Bronco Raptor R.
Το Explorer ST κανονικά αποδίδει 400 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 563 Nm στις 3.500 σ.α.λ., όντας πίσω στην SUV ιεραρχία του «Μπλε Οβάλ» μόνο από το Bronco Raptor των 418 ίππων και της plug-in υβριδικής εκδοχή του Explorer, που αριθμεί 457 άλογα. Με έναν απλό επαναπρογραμματισμό της Ford Performance, ωστόσο, το ST ανεβαίνει στα 430 άλογα και τα 610 Nm ροπής, «ρίχνοντας» στο Bronco Raptor και υπολειπόμενο μόνο του PHEV. Με τη διαφορά στο βάρος, όμως, να ξεπερνά τα 270 κιλά υπέρ της σπορ έκδοσης (2.115 το ST, 2.391 το PHEV), δεν τίθεται ζήτημα για το ποιο είναι ταχύτερο.
Ούτως ή άλλως, πριν καν δεχτεί την αναβάθμιση, το Explorer ST φτάνει σχεδόν 1 δλ. πιο γρήγορα στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε σχέση με το PHEV (5,2 δλ. αντί 6,0). Τα επιπλέον 30 άλογα και 47 Nm, είναι πολύ πιθανό να κατεβάζουν το χρόνο ακόμα και κάτω από τα 5,0 δλ., καθιστώντας το ST ως ένα από τα ταχύτερα SUVs που δεν ανήκουν στην κατηγορία των Porsche Cayenne, Range Rover Sport SVR κλπ. Η τελική ταχύτητα πάντως παραμένει αμετάβλητη, καθώς εξακολουθεί να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
Το ίδιο κιτ προσφέρεται για το βασικό Bronco, αυξάνοντας την ισχύ του 2.3 EcoBoost στα 330 άλογα και τα 523 Nm (από 300 ίππους και 442 Nm) – περίπου το ίδιο, δηλαδή, με το επόμενο 2.7 V6 EcoBoost, των 330 ίππων και 563 Nm.