H Toyota τέτοιον καιρό πέρσι παρουσίαζε την τέταρτη γενιά Tacoma, με σκοπό τη συνέχιση ενός αξιοζήλευτου εμπορικού σερί στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Το νέο Tacoma πλέον ξεκινά την πορεία του, στοχεύοντας μόνο στην κορυφή των πωλήσεων. Εκείνη της γκάμας του πάντως, ανήκει στην πανίσχυρη υβριδική έκδοση i-Force Max.
Σχεδιαστικά το νέο Tacoma εμφανίζεται ολοφάνερα πιο μυώδες, αποτελώντας ουσιαστικά μικρογραφία του Tundra. Η μάσκα είναι πιο διακριτική σε διαστάσεις από του μεγαλύτερου αδερφού, αλλά δεν παύει να γεμίζει σκληράδα και επιβλητικότητα το παρουσιαστικό. Τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα είναι ακροβολισμένα, εντείνοντας την αίσθηση του πλάτους, ενώ τα φουσκωμένα φτερά ενισχύουν τη «μυϊκή μάζα» του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διάφορες μορφές που αυτό μπορεί να πάρει στο νέο Tacoma. Με το λανσάρισμά του προσφέρονται 8 διαφορετικές εκδόσεις, κάθε μια με τα δικά της γνωρίσματα εμφανισιακά και εξοπλιστικά.
Το TRD Pro είναι το πιο σπορ, με το συνδυασμό του λευκού αμαξώματος και των μαύρων ενθέσεων, τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τους ξεχωριστούς τροχούς και τον off road εξοπλισμό (ποδιές, ανάρτηση κλπ) να τραβάνε όλα τα βλέμματα. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς λάτρεις των εκτός δρόμου διαδρομών, υπάρχει η νέα έκδοση Trailhunter. Ακόμα περισσότερη ελευθερία άρθρωσης στην ανάρτηση, ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, ακόμα πιο hardcore παρουσιαστικό.
Ανάλογο άλμα σε σχέση με το απερχόμενο Tacoma συναντάμε και στο εσωτερικό. Αναλόγως έκδοσης ο πίνακας οργάνων είναι είτε κανονικός 7 ιντσών είτε ψηφιακός 12,3 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων ποικίλει μεταξύ 8 και 14 ιντσών. Η ψηφιακότητα και οι εργονομικές εφαρμογές είναι το φόρτε του νέου Tacoma, καθώς Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ, προσφέρεται ηχοσύστημα JBL με 10 ηχεία (το ένα φορητό) και είσοδος χωρίς κλειδί, αλλά και ειδικά σχεδιασμένες αντιολισθητικές λαβές, μαζί με πολλές θήκες μικροαντικειμένων. Αναμφίβολα, ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό κομμάτι στην καμπίνα του ιαπωνικού pick up είναι τα καθίσματα IsoDynamic Performance του TRD Pro, που έχουν στις πλάτες τους αμορτισέρ!
Στο τεχνικό σκέλος, αναλαμβάνει η πλατφόρμα TGNA-F. Το νέο Tacoma προσφέρεται με τρία κινητήρια σύνολα σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τον 2.4 τετρακύλινδρο τούρμπο στα 231 άλογα και 329 Nm. Ο ίδιος κινητήρας, αλλά σε πιο «πουσαρισμένη» μορφή, ανεβαίνει στους 274 ίππους και 420 Nm με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το 8άρι αυτόματο φτάνει στα 282 άλογα και 429 Nm ροπής (μόνο με το 8άρι αυτόματο η βασική έκδοση των 231 ίππων). Στην κορυφή τοποθετείται το υβριδικό i-Force Max, που παντρεύει τον 2.4λτ. υπερτροφοδοτούμενο με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 1,87 kW, για μια απόδοση 330ίππων και 630 Nm. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται είτε μόνο στους πίσω (στις βασικές εκδόσεις) είτε κατ’ επιλογή σε αυτούς ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.
Τα ευεργετήματα της υβριδικής τεχνολογίας δεν φαίνονται μόνο στο γκάζι, αλλά και στο βενζινάδικο. Το TRD Pro i-Force Max παρουσιάζει μέση κατανάλωση 10,23 λίτρων/100 χλμ. (9,8 λίτρα/100 χλμ. στην εθνική, 10,7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη), την ώρα που το μη υβριδικό είναι στα 11,76 λίτρα/100 χλμ. (12,38 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, 10,23 λίτρα/100 χλμ. στην εθνική). Βλέπουμε, δηλαδή, ότι όσο θέλει το υβριδικό σε μικτό κύκλο, θέλει το κανονικό στην εθνική! Διαφορά μάλιστα που δεν φαίνεται ιδιαίτερα στο ταμείο. Το Tacoma TRD Sport ξεκινά από τις 44.095 δολάρια (41.255 ευρώ), ενώ το υβριδικό από τις 47.795 δολάρια (44.717 ευρώ). Τα Trailhunter και TRD Pro προσφέρονται αποκλειστικά με τον i-Force Max, έναντι 64.395 και 65.395 δολαρίων (60.247 και 61.183 ευρώ) αντίστοιχα.